השוק

שלוש החברות הישראליות קורסות בחובות ענק: ביהמ"ש בהחלטה דרמטית

החברות י.ה.ב בעמק, מנוף ניקיון ושמירה ו-ר.א חברה להובלות, אשר צברו חוב כולל של כ-110 מיליון שקל, קיבלו מענה מבית המשפט המחוזי בנצרת בראשות השופט השופט סאמר ח'טיב שמינה לתפקיד הנאמנים את עו"ד גיל הירשמן ורו"ח בועז גזית כנאמנים לחברות והעניק להם את הניהול
מערכת ice |  6
צילום shutterstock, ויקיפדיה-Hanay
כחודשיים אחרי שחברות כוח אדם גדולות מהצפון המעסיקות מאות עובדים, נקלעו למצוקה כלכלית חמורה ופנו לבית המשפט בבקשה לסעד זמני של עיכוב הליכים ומינוי נאמנים, על מנת לנסות ולשקם את פעילותן, בית המשפט ענה לבקשתן ומינה להן נאמנים.
מדובר בחברות י.ה.ב בעמק, מנוף ניקיון ושמירה ו-ר.א חברה להובלות, אשר צברו חוב כולל של כ-110 מיליון שקל. על פי פרסום של כלכליסט, בית המשפט המחוזי בנצרת בראשות השופט השופט סאמר ח'טיב מינה לתפקיד את עו"ד גיל הירשמן ורו"ח בועז גזית כנאמנים לחברות והעניק להם את הניהול. 

כזכור, בבקשתן טוענות החברות כי אם לא יינתן הסעד המבוקש, הן לא יוכלו לשלם את משכורת חודש מאי לעובדיהן בתשלום הקרוב ביום ראשון הקרוב, דבר שעלול להביא להשבתת פעילותן המלאה.
השופט קבע בהחלטתו: "לאחר שעיינתי בבקשה ושמעתי את טענות הצדדים, נחה דעתי כי דין הבקשה להתקבל. מדובר בחברות פעילות אשר מעסיקות עובדים ומספקות שירותי כוח אדם ללקוחות משמעותיים, גדולים ושונים. התמונה בכללותה אינה ברורה דיה, אם כי מוסכם כמעט על כל הנושים, כי מתן צו לפתיחת הליכים לצורך שיקום החברות יאפשר לחברות להמשיך ולספק כוח אדם ומתן שירותי ניקיון והובלה ללקוחות, איתם התקשרו, ישמר את מקומות העבודה של העובדים המועסקים על ידן ויאפשר לנאמן שימונה לגבש תכנית הבראה והסדר נושים שיוצע לנושים".
עוד נטען בזמנו כי החברות סובלות ממצוקה תזרימית חריפה בשל גורמים שונים, ביניהם עלויות מימון וריבית גבוהות, שכר עבודה ועלויות נלוות של כ-14 מיליון שקל לחודש, וכן פגיעה קשה מהמשבר הכלכלי שנגרם בשל מגפת הקורונה והסכסוך הצבאי "חרבות ברזל" באוקטובר 2023. הבקשה הוגשה בדחיפות לבית המשפט המחוזי בנצרת וצפויה להידון בימים הקרובים.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    ומי הבעלים
    אהרון אח של משה 07/2024/06
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כל החברות בצפון הארץ שבבעלות ערבים בסכנת פשיטת רגל גונבים את הכסף למדו לעשות פשיטות רגל בחסות החוק שמגן עליהם ובתי המשפט השופטים ערבים בדיחה של מדינה.
    סגור
  • 5.
    הסכסוך הצבאי ???? (ל"ת)
    עמית 07/2024/05
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 4.
    תגובה
    אורנה 07/2024/05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הרבה מאוד אזרחים נפגעו כתוצאה מניהולם של בנקים בעיקר. ובשל המצב הבטחוני בארץ. ואף אחד לא חושב להקל עליהם ולו במעט. ההתנהלות העסקית של חברות אלה שלא ידעו לתכנן נכון את עבודתם בחברה אינה צריכה לבוא על חשבון משלם המיסים. על זה לא יצאו אזרחים למחות. על זה כל אנשי המהפכות לא יצאו עם שלטים אנחנו לא פראיירים. הם יצאו על שטויות אחרות. וחבל.
    סגור
  • 3.
    פשיטות רגל.
    החקלאי 07/2024/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כשרוצים לדחוק אחרים מהפרנסה בקומבינות ,נתינת טובות הנאה והורדת מחירי שוק הסוף מגיע בסופו של דבר.בינתיים גורמים נזקים לאחרים יצאו ממתן השרותים ולא הסכימו לעבוד בזול . לעול תעלול יש סוף .
    סגור
  • 2.
    עקיצה עצמית ותספורת… בקיצור הציבור משלם… מדינה פח (ל"ת)
    בר 07/2024/05
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 1.
    יודאי ווניו
    יעקב חן 07/2024/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חרה של רכב מבחינת שגה ראיה מהחינת חיסכון בדלק מערכות בקרה מינימליסטיות אל תיפלו בפחון הזה תאתי משמע ראו הוזהרתם
    סגור