השוק

הסוף לאגירת הכסף בעו"ש? ההחלטה הזו תביא למהפך בקרנות

אושר סופית: התאמת הדין למאפייני הקרנות הכספיות לטובת עידוד הציבור להשקעה בהן,  ההצעה המבקשת להנגיש בצורה טובה יותר לציבור את הקרנות הכספיות, ומעגנת 3 צעדים כדי להתמודד עם הכשלים שזוהו בפיתוח "שוק הכסף"
מערכת ice |  1
חשבון בנק (צילום pexels)
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק השקעות משותפות בנאמנות. 15 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים.  מוצע לקבוע הוראות המתאימות את הדין למאפייני הקרנות הכספיות. ההצעה המבקשת להנגיש בצורה טובה יותר לציבור את הקרנות הכספיות, ומעגנת 3 צעדים כדי להתמודד עם הכשלים שזוהו בפיתוח "שוק הכסף".
הראשון, הינו קביעת כללים שיותאמו למאפייני הקרנות הכספיות, באופן אשר יאפשר פיתוח של קרנות כספיות חדשות בעלות מאפיינים דומים יותר למאפייני הפיקדונות הבנקאיים (קרן בסיכון נמוך, תשואה צפויה מוערכת מראש ומועדים קבועים).

השני הוא הרחבת אפשרויות תיווך קרנות כספיות לציבור לכל קרן כספית שמועד הפדיון הקבוע שלה הוא עד שנה, שלא רק על ידי יועץ השקעות או משווק השקעות. השלישי – התאמת מודל התגמול למתווכים של קרנות נאמנות בכלל וקרנות כספיות בפרט, כך שיביא להנגשה של קרנות אלה לכלל הציבור ולשכלול התחרות בתחום.
בדברי ההסבר להצעה נכתב: "כאשר בוחנים את אחזקות הציבור בישראל במוצרי "שוק הכסף" עולה כי מרבית הלקוחות בוחרים להשאיר את כספיהם באפיקי ההשקעה המוכרים והנגישים להם כדוגמת הפיקדונות הבנקאיים, או לחלופין מותירים אותם בחשבונות העובר ושב אף על פי שהם חשופים לשחיקת ערך ממשית בעקבות האינפלציה
בכל הנוגע לקרנות הכספיות, כבר היום הן מעניקות נזילות יומית, משקיעות בנכסים המושפעים באופן ניכר מריבית בנק ישראל והשינויים בה ובנכסים הנושאים את סיכון האשראי הנמוך ביותר, ולכן גם משיאות תשואה בטוחה באופן יחסי בהתאם. על אף יתרונות אלה, שיעור החזקות הציבור בקרנות כספיות נותר נמוך. על כן פוטנציאל התחרות הגלום בקרנות הכספיות עם מוצרי ההשקעה והחיסכון ב"שוק הכסף", ובייחוד ביחס לפיקדונות המוצעים בבנקים, אינו ממומש במלואו".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בישראל צריך כמה
    אזרח 07/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עשרות אלפים נזילים כל הזמן, אתה לא יודע מה יפול עליך
    סגור