השוק

דויטשה בנק: שיעור האבטלה נותר יציב – השכר השעתי צפוי לצנוח

על פי סקירת השווקים השבועית של הכלכלן הראשי של דויטשה בנק, במבט לאחור על הרבעון השני, המשקיעים המשיכו להפגין העדפה ברורה לנכסים אמריקאים, כאשר גם מדד האס אנד פי 500 וגם מדד הנאסד"ק סיפקו רבעון נוסף משכנע כאשר הם רושמים שיאי כל הזמנים חדשים

מערכת ice | 
דויטשה בנק (צילום shutterstock)
כריסטיאן נולטינג, הכלכלן הראשי של דויטשה בנק, מציג את נתוני סקירת השווקים השבועית. בדו"ח של הכלכלן הראשי של דויטשה בנק, נולטינג מציין כי במבט לאחור על הרבעון השני, המשקיעים המשיכו להפגין העדפה ברורה לנכסים אמריקאים, כאשר גם מדד האס אנד פי 500 וגם מדד הנאסד"ק סיפקו רבעון נוסף משכנע כאשר הם רושמים שיאי כל הזמנים חדשים.
"עונת הדוחות הסולידית, בהובלתן של שבעת ענקיות הטכנולוגיה הגדולות וכן נתוני אינפלציה ותעסוקה מתמתנים, העניקה תנופה נוספת לתרחיש ה'גולדילוקס'. מעבר לאוקיינוס, השווקים האירופיים חוו תקופה מאתגרת יותר כאשר השבועות האחרונים של הרבעון התאפיינו בתנודתיות גבוהה עקב הבחירות החוזרות בצרפת בעקבות תוצאות הבחירות לפרלמנט האירופי", כך הבהיר כלכלן דויטשה בנק.
 לצד זאת, נולטינג ציין כי השבוע יחולו התפתחויות נוספות בזירה הפוליטית בשתי המדינות: צרפת, שתתחיל את השבוע עם הובלת הימין הקיצוני בסיבוב הראשון של הבחירות אמש, ובבריטניה שם יוכרע גורל ראש הממשלה הבא שלה ביום חמישי. עם זאת, במהלך חודשי הקיץ, השווקים יתחילו להתכונן לאירוע המשמעותי ביותר בלוח השנה הפוליטי – הבחירות לנשיאות ארצות הברית.
על רקע העימות הטלוויזיוני בשבוע שעבר בין הנשיא ביידן לנשיא לשעבר טראמפ, מציין הכלכלן הראשי של דויטשה בנק כי הדבר הצית את הקמפיין ברצינות, והראה כי בעוד המרוץ לבית הלבן יהיה צמוד, אין ספק שמדובר בקמפיין תוקפני בין שני המועמדים. ככל שהשווקים יתקדמו אל תוך הרבעון השלישי ובקירוב לבחירות, יהיה דיון נוסף סביב ההשפעה הפוטנציאלית של כל ממשל על השווקים ועל המדיניות הכלכלית. בטווח הקרוב יותר, המשקיעים יישארו ממוקדים בשאלה מתי הפד יוריד את הריבית. 
על פי הניתוח של הכלכלן הראשי בדויטשה בנק, ארצות הברית פותחת את החודש בשבוע עמוס בנתונים כלכליים חשובים. ביום שני יפורסם מדד מנהלי הרכש לסקטור הייצור לפי מכון ISM, אשר צפוי לעמוד על רמה של 49.7, עלייה לעומת החודש הקודם בו הוא עמד על 48.7,  אך עדיין מתחת לסף ה-50 נקודות, אשר מעיד על צמיחה. 
"ביום רביעי נקבל את מדד מנהלי הרכש לסקטור השירותים כאשר לפי מכון ISM, צפויה ירידה קלה(52.4 לעומת 53.8 נקודות בחודש הקודם. אך עדיין בטווח המצביע על התרחבות. ביום שישי יפורסם הנתון החשוב ביותר של השבוע, דוח התעסוקה החודשי", כך ציין כלכלן דויטשה בנק.
לטענתו, הצפי המוקדם עומד על כ-180,000 משרות חדשות שנוצרו בחודש יוני ושיעור אבטלה שנותר ללא שינוי ברמה של 4%. מגמות השכר ימשיכו להיות מוקד עניין עבור הפדרל ריזרב (הפד). צפויה ירידה קלה בעליית השכר השעתי בבחינה שנתית כך שהוא יעמוד על 3.9% לעומת 4.1% בחודש הקודם.
לפני נתוני התעסוקה, ביום רביעי יפורסמו פרוטוקולים מפגישת הפד האחרונה, בה ריבית הפד נותרה ללא שינוי. בהצהרת הפד צוין כי הושגה התקדמות "צנועה" בהבאת האינפלציה ליעד ה-2%, לצד קונצנזוס חזק לגבי תחזיות הריבית העתידיות. בשורה התחתונה, הנתונים הכלכליים בארה"ב מצביעים על עמידות מסוימת למרות האטה ביצירת מקומות עבודה ובעלייה בשכר.
נתוני מדד המחירים לצרכן (CPI) המקדמיים עבור חודש יוני, יהיו ללא ספק גולת הכותרת מבחינת פרסומי נתוני המאקרו בגוש האירו השבוע זאת לאחר שנתוני חודש מאי הציגו עלייה באינפלציה מעל הצפוי. הן האינפלציה הכללית (2.6% בשנה החולפת) והן אינפלציה הליבה (2.9% בשנה האחרונה) הציגו עלייה 0.2 נקודות האחוז בהשוואה לחודש הקודם, ובכך התרחקו מהיעד של הבנק המרכזי האירופי (ECB) של 2% אינפלציית השירותים, שעוקבים אחריה מקרוב, עלתה חזרה ל-4.1% בשנה האחרונה מרמה של 3.7% בדוח הקודם.
ביום רביע נראה כיצד התפתחו מחירי היצרנים  בגוש האירו במאי לאחר שירדו ברציפות במשך שישה חודשים (על בסיס חודשי). כמו כן, ביום שלישי ושישי יפורסמו נתוני שיעור האבטלה לחודש מאי ונתוני מכירות קמעונאיות לחודש מאי. לאחר מכן נמתין לנתוני מדדי הרכש  הסופיים של גוש האירו לחודש יוני לאחר שהנתונים הראשוניים יצאו חלשים מהצפוי, כאשר המדד המשולב ירד ל-50.8 ובכך קטע רצף של חמישה חודשים רצופים בהם נרשמה עלייה חודשית.
הסיכוי הגבוה לניצחון של מלפגת הלייבור בבריטניה איננו מצליח להוביל לתזוזה של ממש בשווקים לאור העובדה שהשינוי בשלטון לא צפוי לגרור שינוי משמעותי ברמת המדיניות. הגירעון התקציבי הגבוה צפוי להגביל את המרווח הפיסקלי לממשלה הנכנסת.
אם אכן מפלגת הלייבור תעלה לשלטון אז ענפים כגון: בנקאות, בנייה, אנרגיה ירוקה ורשתות הולכה של חשמל. הסיבוב הראשון של הבחירות בצרפת נערך אמש. בהתבסס על המדגמים, המפלגה של מרי לה פן זכתה ל-34% מהקולות בסיבוב הראשון כאשר במקום השני מפלגת השמאל החזית החדשה עם 29% מהקולות.
מפלגתו של הנשיא המכהן מקרון זכתה ל-20.5-23% מהקולות. מועמדים אשר מקבלים יותר מ-50% מהקולות כאשר שיעור ההצבעה הינו גבוה מ-25% מוכרזים כמנצחים ישר, כאשר אלו שזכו ללפחות 12.5% מהקולות הם זכאים להמשיך לסיבוב השני. התוצאות הסופיות עדיין לא ידועות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה