השוק

הדירקטורים הבכירים מתריעים: כך השפיעה המלחמה על החברות הישראליות

על פי סקר שנערך בקרוב 150 דירקטורים מחברות ישראליות, רבים מתריעים על אתגרים רבים כתוצאה מנזקי המלחמה, כאשר יותר מ-50% מהם צופים פגיעה בתוצאות הפיננסיות של החברות. יחד עם זאת, הם טוענים כי נטען להתמודד עם השפעות המלחמה באמצעים שונים
מערכת ice | 
הערכות כלכליות לעלות המלחמה (צילום פלאש 90/ עטיה מוחמד, הדר יואביאן)
חברת הייעוץ פאהן קנה ניהול בקרה ערכה סקר בקרב 150 דירקטורים מחברות ישראליות כחלק מכנס "מועדון ארוחת הבוקר", ובדקה את היערכותן ברקע המלחמה ואי היציבות בשווקים. מהנתונים עלה כי דירקטורים בכירים בחברות ציבוריות מתריעים על אתגרים כמו היעדרות עובדים עקב גיוס למילואים (32%), ירידה בביקושים ובצריכה (41%) ועוד.
רובם המכריע של הדירקטורים, כ-53%, צופים פגיעה מתונה וזמנית מהמלחמה על התוצאות הפיננסיות של החברות, כאשר כמעט 28% צופים פגיעה דרמטית ברווחיהם. למרות זאת, הדירקטורים מאמינים כי ניתן להתמודד עם השפעות המלחמה באמצעים שונים, לדוגמה: פיתוח מוצרים ושירותים חדשים המותאמים למצב, הרחבת פעילות לשווקים בינלאומיים, ולמעשה רק כ-26% מתכננות קיצוצים והתייעלות. כמו כן, הסקר הציג חשש בתחום הבטיחות והסייבר, כאשר יותר מ-40% מהדירקטורים חוששים ממצב בו יתבעו בשל תאונות עבודה, ו-42% מהחברות לא התכוננו מספיק במטרה להתמודד עם אירועי סייבר. עוד נמצא כי 58% מהדירקטורים מאמינים שהאירוע אשר השפיע באופן הניכר ביותר על הפעילות העסקית בחברתם היא המלחמה.
רו"ח יוסי גינוסר, מנכ"ל פאהן קנה ניהול בקרה מסר: "תוצאות הסקר מראות מודעות רבה של דירקטורים לנושא של סיכונים אסטרטגיים ומדגישות את הצורך של ארגונים ישראלים לפתח תוכניות חירום מפורטות להתמודדות עם מצבי משבר וניהול סיכונים. בעולם תזזיתי ותחרותי, ניהול סיכונים אסטרטגיים הפך לחיוני יותר מתמיד עבור חברות עסקיות".
עוד הוסיף: "אירועים כמו מגפת הקורונה, המהפכה המשפטית, ה-7 באוקטובר והמלחמה שבעקבותיו הדגישו את הצורך ביכולת להתמודד עם שיבושים בלתי צפויים. ניהול  יעיל של משאבים, מחייב התמקדות ב'ברבורים שחורים' ו'קרנפים אפורים' - אירועים בעלי עוצמה עצומה אך הסתברות נמוכה, גם אם במחיר של נטרול חלקי של סיכונים, רק כדי שאם יתממשו, לא יפרקו את החברה".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה