השוק

מענקים ב-100 מיליון שקל: הבנקים בישראל בבשורה אדירה לזכאים

הבנקים בישראל הגיעו לסיכום עם משרד האוצר בוועדת הכלכלה, במסגרתו הם יקימו קרן חדשה של מענקים לחיילי מילואים בסך כולל של 100 מיליון שקל, כאשר כל חייל שיהיה זכאי יקבל מענק של בין 7,000 שקל ל-40,000 שקל. כל הפרטים לפניכם
מערכת ice |  1
בנקים-אילוסטרציה (צילום shutterstock, Magma Images, פלאש 90/ יוסי אלוני)
על רקע מלחמת "חרבות ברזל" והמכה הכלכלית הקשה שנחתה על ישראלים רבים, בהם חיילי מילואים שעצרו את חייהם ב-7 באוקטובר ורבים מהם נשארו בלי עסק וכדומה, הבנקים בישראל הגיעו לסיכום עם משרד האוצר בוועדת הכלכלה האחרונה שהתקיימה, במסגרתו הם יקימו קרן חדשה של מענקים לחיילי מילואים.
על פי הפרסום היום (שני) ב"מעריב", הבנקים בישראל השלימו את הקמת הקרן החדשה, שתעניק לחיילי מילואים עצמאים ובעלי עסקים ולבני הזוג מענקים בהיקף של 100 מיליון שקל. אז איך זה יעבור? על פי הדיווח, כל בנק בישראל יעביר סכומים המוערכים ב-20 מיליון שקל עד 30 מיליון שקל.
איך תתבצע החלוקה? ובכן, כל בנק יזרים את הסכומים המדוברים על פי ממוצע הרווחים שלו בשנים האחרונות, וכן על פי היקף המאזן שלהם. כיוצא מכך, שני הבנקים שיעבירו את הסכומים הגבוהים ביותר לקרן שהוקמה למען חיילי המילואים ומשפחותיהם, יהיו בנק לאומי ובנק הפועלים, שני הבנקים בעלי ממוצע הרווחים הגבוה ביותר מבין כלל הבנקים בישראל.
אז איך תתבצע חלוקת המענקים ומהם הקריטריונים? על פי הדיווח, היקף המענקים יעמוד על 7,000 שקל ועד 40 אלף שקל. אנשי מילואים שירצו לקבל מענקים מהקרן החדשה שהוקמה יצטרכו להוכיח שהם שירתו מפרוץ מלחמת "חרבות ברזל" לפחות 45 ימי מילואים, וכמו כן הם גם יצטרכו להוכיח שהיקף הפגיעה בעסק יעמוד לפחות על 20% ממחזור העסקים.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ישר כוח
    אנגליקה 07/2024/01
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מצוין
    סגור