השוק

לקראת אחת העסקאות הגדולות של השנה? ההצעה שבוחנת הענקית בוש

החברה הגרמנית שנחשבת לספקית מוצרי הרכב הגדולה בעולם, בוחנת הצעה לרכישת חברה אמריקנית שלאחרונה נכנסה לקשיים. אם העסקה תצא לפועל זו תהיה אחת העסקאות הגדולות של השנה בענף
מערכת ice | 
דולרים (צילום shutterstock)
חברת בוש הגרמנית, אחת מהשחקניות הוותיקות בשוק מוצרי הרכב ומי שנחשבת לגדולה בעולם, בוחנת הצעה לרכישת חברה במה שעלול להיות אבן דרך נוספת, בשליטה של בוש בשוק. ההצעה הנבחנת, על פי דיווח של רויטרס, היא לרכישת חברת ווירלפול, ששוויה עומד על 4.8 מיליארד דולר.
על אף שכרגע מדובר בדיווח בלבד וגם בחברת ווירלפול סירבו לבקשת רויטרס להגיב וטענו שאינם מגיבים ל"שמועות", מדובר במהלך שנראה הגיוני לבוש, שבעקבות החלטת האירופאים להעלות את המסים על הרכבים החשמליים מסין, היא מחפשת אולי לבצע דריסת רגל משמעותית יותר בשוק האמריקאי.
בנוסף, על אף שדובר על שמועות בלבד, הדיווח הקפיץ את מנייתה של ווירלפול אתמול (רביעי) שהתחילה את יום המסחר במחיר של 87 דולר וסיימה ב-103 דולר. היום המנייה נסחרה יחסית ביציבות אך סיימה בירידה של כמעט 2%. כעת נותר לראות האם השמועות יהפכו למציאות והאם החברות יגיבו לאותן שמועות.
עסקה נוספת שהגיעה מגרמניה לארצות הברית לאחרונה בתחום הרכב היא השקעת הענק של חברת וולקסוואגן ביצרנית האמריקאית ריביאן אשר בבעלותה של אמזון, בגובה של לא פחות מ-5 מיליארד דולר, במהלך שאמור לייצר מתחרה ראויה לטסלה של הטייקון העשיר בעולם, אילון מאסק.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה