השוק

אחרי כמה ימים של רגיעה: תשואות האג"ח חוזרות לעלות

אחרי כמה ימים של רגיעה בשוק האג"ח בארה"ב, חזרו בימים האחרונים תשואות האג"ח הממשלתי לעלות כשהשאלה הגדולה מהי נקודת האיזון שבה התשואות כבר יכבידו על הכלכלה
ניצן כהן | 
וול סטריט (צילום shutterstock)
אחרי כמה ימים של רגיעה חזרו תשואות האג"ח האמריקאי לעלות והן מתחילות להכביד על השווקים. בימים האחרונים התבסס שוק האג"ח האמריקאי כשהתשואות על הממשלתי ל-10 שנים נעו סביב ה-4.2%, ביומיים האחרונים חזרו התשואות לעלות ואתמול הן כבר הגיעו לרמה של 4.3% וזה כבר מתחיל להיות כבד על השוק.
באופן עקרוני הסיבה המרכזית לעלייה של התשואות נעוצה בירידה בסיכויים כי הפדרל ריזרב יוריד את הריבית פעמיים השנה, כמו שפחות או יותר מתומחר בשווקים בעיקר בגלל ההתבססות של האינפלציה ברמות הגבוהות, שוק העבודה שממשיך להיות  הדוק והגירעונות הגדולים. ומעל הכל צריך לזכור את הבחירות שהולכות ומתקרבות עם כל מה שהן מביאות איתן.
נירה שמיר, הכלכלנית הראשית של בנק דיסקונט ניתחה את השוק האמריקאי ואמרה כי המכירות הקמעונאיות עלו במאי ב-0.4%, לאחר התכווצות של 0.5% באפריל. בשלושת החודשים האחרונים נרשמה האטה בקצב התרחבות המכירות הקמעונאיות. בנוסף, בחודשים האחרונים נרשמת האטה בקצב התרחבות צריכת השירותים, ומסתמן כי לאחר העוצמה המפתיעה שהפגינה הצריכה הפרטית בשנת 2023, ההאטה בקצב ההתרחבות שנרשמה במנוע הצמיחה של כלכלת ארה"ב ברבעון הראשון של 2024, תעמיק ברבעון השני.
"משרד התקציבים של הקונגרס עדכן העלה את התחזית לגירעון הממשל ב-2024 ל-1.9 טריליון דולר, גבוה ב-400 מיליארד דולר מהתחזית הקודמת. כשליש מתוך הגידול הצפוי בגירעון נובע מתכנית ביידן להקלות בהלוואות לסטודנטים, וכרבע נובע מהסכמי הסיוע לישראל, אוקראינה וטאיוואן. הגידול בגירעון צפוי להגדיל את צרכי הגיוס של הממשל, אולם.
"מדד מנהלי הרכש בייצור ליוני הפתיע מעלה ועלה מ-51.3 ל-51.7 נקודות, בניגוד לציפיות להתמתנות. העליה נתמכה בהתרחבות בסעיפי ההזמנות החדשות והתעסוקה, מנגד, בתפוקה נרשמה התמתנות. ההפתעה מעלה אינה משנה את התמונה הכוללת של התמתנות בנתוני ארה"ב, מכיוון ומדדי מנהלי הרכש ובעיקר ה-PMI, מפתיעים בעקביות כלפי מעלה ואינם מתואמים עם נתוני הכלכלה" היא אמרה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה