השוק

ביצעתם עסקה מעל 500 שקל? זו התקנה החדשה שתציל אתכם

אושר בקריאה ראשונה: צרכן יוכל לקבל הקלטה של שיחת טלפון שבוצעה כחלק מהתקשרות בעסקאות מסוימות, המפורטות בהצעה, בתנאי שמחירה הכולל של העסקה הינו למעלה מ-500 שקל
מערכת ice | 
כלכלה-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק הגנת הצרכן, אליה הוצמדו הצעות פרטיות של חברת הכנסת אימאן ח'טיב יאסין ושל חברי הכנסת מירב כהן ודוד ביטן, בקריאה טרומית. 12 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים, והיא תועבר לדיון בוועדת הכלכלה.          
מוצע לקבוע הסדר המחייב עוסקים המבצעים עסקאות מהסוגים המנויים בתוספת השמינית (שמחירן הכולל 500 שקלים חדשים לפחות), בין השאר, עסקאות למתן שירות תיווך לקבלת הלוואה או עסקה למתן שירות לאיתור כספים, להקליט שיחות עם צרכנים ולמסור את ההקלטה לצרכן אם ביקש זאת. עוד מוצע לחייב עוסקים המבצעים עסקאות כאמור להודיע לצרכן בתחילת השיחה כי השיחה מוקלטת וכי הוא זכאי לקבלה, וכן לשמור את ההקלטה לתקופה של שנתיים מיום ביצועה.
 
בדברי ההסבר להצעה נכתב: "בהצעת חוק זו מוצע הסדר המחייב עוסקים המבצעים עסקאות מהסוגים המנויים בתוספת השמינית (שמחירן הכולל 500 שקלים חדשים לפחות), להקליט שיחות עם צרכנים ולמסור את ההקלטה לצרכן שביקש זאת. כמו כן מוצע לחייב עוסקים המבצעים עסקאות כאמור להודיע לצרכן בתחילת השיחה כי השיחה מוקלטת וכי הוא זכאי לקבלה, וכן לשמור את ההקלטה לתקופה של שנתיים מיום ביצועה. זאת, במטרה לחזק את מעמדו של הצרכן באותן עסקאות ולאפשר לו לבקר את פעולות העוסק ולעמוד על זכויותיו כפי שהובטחו לו בשיחה.
מדובר בסוגי עסקאות שהרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן זיהתה שמתאפיינים בפרקטיקות ודפוסי פעולה בעייתיים, המופעלים בשיחות טלפוניות, ובכלל זה הטעיה בנושאים מהותיים, הפעלת לחץ באמצעות פניות חוזרות ונשנות להתקשרות בעסקה, גילוי מידע חלקי, הצגת מצג שווא לגבי קיומו של חוב, חוסר התאמה בין המידע שנמסר בשיחה ובין המידע שנמסר בכתב, החיוב שבוצע בפועל או המוצר או השירות שסופק בפועל, וכדומה"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה