השוק

רכישת אגד על סף סיכום: עסקת המיליארדים מתקרבת

קיסטון מתקדמת לרכישת יתרת מניות אגד: שת"פ קיסטון וקרן המורים חותמת על הסכם מסגרת של מיליארד ש״ח למימון אופציית הרכישה, עסקת המימון זוכה להבעת אמון חזקה של המערכת הבנקאית - הפועלים ודיסקונט יעמידו את המימון לרכישת 40% מניות אגד ויצטרפו ללאומי ולמזרחי טפחות שהקצו מימון לעסקה המקורית (60% מניות אגד)
מערכת ice |  9
אגד

קיסטון מודיעה, כי שותפות קיסטון וקרן המורים והגננות (שותפות אגד) חתמה עם בנק הפועלים ובנק דיסקונט על הסכם מסגרת אשראי, בהיקף של עד מיליארד שקל, למימוש אופציית המכירה המוקנית לבעלי המניות של אגד, למכירת יתרת אחזקותיהם בקבוצת אגד. סכום הרכישה המוערך, בהינתן מצב שבו כל בעלי המניות של אגד בוחרים לממש את אופציית המכירה, צפוי לעמוד לאחר ניכוי דיבידנדים והתאמת ריבית ומדד על כ-1.8 מיליארד שקל.

במסגרת הסכם מסגרת האשראי, יחס המינוף המירבי יעמוד על כ-55.5% מהמימוש בפועל ויתרת הסכום תגיע מהזרמת הון מהשותפים בשותפות. קיסטון צופה כי לצורך מימון העסקה, גם בהינתן מצב שבו היקפה מקסימלי, היא לא תידרש לבצע הנפקת הון.
 



ברבעון הראשון רשמה אגד צמיחה בשיעור דו ספרתי בהכנסות וב- EBITDA  הכנסות אגד ברבעון הראשון עמדו על כ-1.38 מיליארד שקל, עלייה של כ-14% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. ה- EBITDA של אגד עמד ברבעון על כ-300 מיליון ש"ח, נתון המשקף עלייה של כ-15% ביחס לאשתקד. ביצועים אלה הושגו תוך שאגד מפגינה שיעורי צמיחה מרשימים ברווחיות פעילות התח"צ בישראל, כתוצאה מהתייעלות, ובהיקפי פעילות החברה באירופה.

מאז רכישת השליטה על ידי קיסטון חילקה אגד דיבידנדים בהיקף מצטבר של כ- 630 מיליון שקל, אשר מרביתם שימשו לפירעון והקטנת החוב כלפי לאומי ומזרחי וכן להקטנת מחיר מימוש האופציה. בהתאם להסכם רכישת אגד, מועד המימוש הראשון של אופציית המכר עבור בעלי המניות של אגד הוא אוקטובר 2024, התשלום בפועל יבוצע עד פברואר 2025. כאשר בעלי האופציה נדרשים להודיע לשותפות באוגוסט 2024 על היקף מימוש האופציה. למייסדי אגד שיבחרו שלא למכור את מניותיהם תעמוד אופציה נוספת בשנת 2025, במועדים דומים במהלך השנה. יצוין כי הסכם מסגרת האשראי בתוקף עד פברואר 2025.
מחיר המימוש שנקבע עומד על שווי החברה במועד הרכישה המקורי, בניכוי חלוקות דיבידנד מאגד שצפויות עד מועד המימוש, ובתוספת ריבית והצמדה למדד. בנק הפועלים ובנק דיסקונט מצטרפים עם ההסכם הנוכחי לבנק לאומי ולבנק מזרחי טפחות שהעניקו מימון לשותפות בעת רכישת השליטה (60%) בקבוצת אגד.
נבות בר, מנכ"ל קיסטון מסר: "אגד מוכיחה את עצמה כהשקעה מצוינת עבור קיסטון ובעלי מניותיה. אנו רואים את אגד מתייעלת בהיבטים תפעוליים ופיננסיים, מתפתחת לשווקים חדשים ומגיעה לצמיחה מרשימה בפרמטרים הפיננסיים השונים. להערכתנו, זו רק תחילתה של הצפת הערך הצפויה מהחברה. אופציית המכירה של חברי אגד מהווה הזדמנות עסקית  עבורנו, והזדמנות מימוש נוספת למייסדים. אנו שמחים על הצטרפותם של הפועלים ודיסקונט לגופים הפיננסיים המובילים שמביעים אמון בקיסטון ובאגד ושמחים לסכם את מסגרת המימון לעסקה זו". 

תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    מה אכפת לי מי קנה מה? אכפת לי שתהיה תחבצ בסופ"ש. (ל"ת)
    תקוע בסופ"ש 06/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 6.
    מה אקבל בצור מייסד נטו מכל הסיפור הזה?
    בורר 06/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה אקבל בתור מייסדנטו מכל ההליך הזה?
    סגור
  • 5.
    אגד קיבלה סובסדיות של מיליארדים מהמדינה
    אסי 06/2024/23
    הגב לתגובה זו
    2 3
    שיחזירו לקופה הציבורית את הכסף ששאבו כל השנים
    סגור
  • 4.
    הבלוף הגדול של מפ"י ואגד (ל"ת)
    קיסטון 06/2024/23
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 3.
    מתעשרים יל חשבון הנהגים (ל"ת)
    רוני 06/2024/23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 2.
    אני גרושה מחבר אגד שעדיין עובד. בהסכם ממון
    גרושה מהדרום 06/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כתוב שמגיע לי 50% מהמניה. האם גם על המכירה? הוא טוען שלא..מן הסתם.
    סגור
  • ברור שמגיע
    רוני 06/2024/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם לא מגיע מהמכירה ואז ממנה יגיע?! קחי עו''ד דין דחוף
    סגור
  • זה תלוי (ל"ת)
    יוסי 06/2024/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    שאין הפסקות בסידורים..
    יוגב נהג ותיק 06/2024/23
    הגב לתגובה זו
    2 1
    נהג וותיק 30 שנה .צמצמו את הפסקות בנוסף עוקצים את המדינה בקילומטרים..מוסיפים קווים פיקטיביים.. והנהגים אוכלים אותה
    סגור