השוק

4 טריליון דולר: המניה שלא ציפיתם ותגיע ראשונה לשווי המטורף

מי תפתיע ותהיה אנבידיה הבאה? האתר הכלכלי Marketwatch מנסה לחזות מראש מי יהיו 8 החברות הגדולות בעולם שיגיעו לשווי של 4 טריליון דולר עד שנת 2027 – שהן לא אפל, מיקרוסופט ואנבידיה
מערכת ice | 
מניות (צילום vecteezy)
ענקית השבבים האמריקנית אנבידיה עקפה השבוע את מיקרוסופט והפכה לחברה הציבורית בעלת שווי השוק הגדול בעולם, עם סכום דמיוני של 3.33 טריליון דולר. קודם לכן החודש, חצתה אנבידיה לראשונה את קו 3 טריליון הדולר, ועקפה גם את אפל. מניות אנבידיה עלו ביותר מ-170% מתחילת השנה, ומאז סוף 2022, המניה עלתה פי 9, עלייה שהתלוותה להתפתחות הבינה המלאכותית הגנרטיבית.
עד לאן השווי יגיע ומי תהיה החברה הראשונה בעולם שתחצה את קו שווי 4 טריליון דולר? התשובה הטריוויאלית תהיה אנבידיה, מיקרוסופט או אפל, אבל באתר הכלכלי Marketwatch מנסים לאתגר את ההשערה הזו וכותבים שייתכן והחברה הזו בכלל לא נמצאת כעת על מסך הרדאר שלכם. באתר מזכירים כי מניות שמגיעות לצמרת שווי השוק, ממשיכות לצמוח בדרך כלל בשיעור נמוך יותר מהשוק.
הפרשן מארק הלברט מציין כי ממחקר משנת 2019 של חברת ההשקעות Research Affiliates ניתן להסיק שגם אם מניות הבינה המלאכותית ימשיכו לכבוש את וול סטריט בסערה, אין זה סביר שהמניה של אנבידיה בשנים הקרובות תהיה מובילת הבינה המלאכותית. כמעט 80% מהחברות שהובילו בסקטור מסוים הפגינו ביצועים נמוכים יותר מהמגזר שלהם במהלך העשור הבא, ונפלו מהתשואה הממוצעת למגזר זה בכל מדינה בממוצע של 9.7% בשנה.
אם לפני שלוש שנים הייתם מנסים לחזות איזו חברה תגיע לראשונה ל-3 טריליון דולר, באותה תקופה (30 ביוני 2021), אפל הייתה בראש דירוג שווי השוק, עם 2.28 טריליון דולר. מיקרוסופט הייתה במקום השני עם 2.04 טריליון דולר, בעוד שאמזון הייתה במקום השלישי עם 1.73 טריליון דולר. שווי השוק של אנבידיה היה אז 498 מיליארד דולר "בלבד".

לדברי מארק הלברט, כדי לזהות אילו מניות יגיעו ל-4 טריליון דולר, חישב את התשואה של אנבידיה בשלוש השנים האחרונות ובדק מה יהיה שווה כל מניה במדדS&P 500  בעוד שלוש שנים אם היא תצמח באותה רמה.
לפי חישוב זה, שמונה מניות, מלבד שלוש הגדולות של היום, יהיו שוות יותר מ-4 טריליון דולר ביוני 2027:
1. אלפבית (גוגל)
2. אמזון
3. ברקשייר הת'וואי
4. ברודקום
5. אליי לילי
6. מטא (פייסבוק)
7. טסלה
8. ויזה
לפי Marketwatch זה לא יהיה מפתיע אם כל אחת מהמניות הללו יעלו לראש דירוג שווי השוק ויעקפו את אנבידיה עד שנת 2027.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה