השוק

חברת הניהול בג'נריישן קפיטל רכשה חבילת מניות בקרן

חברת הניהול של קרן ההשקעות ג'נריישן קפיטל השלימה בימים האחרונים רכישת חבילת מניות בקרן; בשוק ההון מעריכים שרכישת חבילת המניות היא היערכות של המשקיעים לסיום המלחמה והתחלת השיקום | הסיפור המלא
ניצן כהן |  1
יוסי זינגר וארז בלשה (צילום אייל טואג)
ג'נריישן קפיטל היא קרן השקעה בתשתיות סחירה ומכאן שהיא אחת הקרנות המעניינות בשוק. אם נסתכל על בעלי המניות בקרן נגלה שמעבר לחברת הניהול יש שם את המוסדיים הגדולים בישראל ולא פחות חשוב - האגרסיביים יותר וזה הופך את הסיפור למעניין יותר.
אם אנחנו מדברים על קונצנזוס התחזיות בשוק הרי שביום בו תסתיים המלחמה והחטופים יחזרו לבתיהם הרי שישראל תיכנס לתהליך שיקום ארוך, משמעותי ויקר וזה מייצר משהו מעניין מאוד בקרנות מסוגה של ג'נריישן קפיטל שזה בדיוק עיסוקן - לממן פרויקטי תשתיות גדולים.
אם מכניסים לסיפור את נושא הסחירות הרי שבראש ובראשונה זה מקל על הקרן לגייס כסף כדי לייצר השקעות נוספות ולהגיב מהר וחזק להתפתחויות מהסוג של השיקום ביום שאחרי המלחמה.
מכיוון שזהו קונצנזוס התחזיות הרי שכדי להבין את מידת הרצינות שקרנות מהסוג הזה מייחסות לתהליך כדאי להעיף מבט על הפעולות של חברות הניהול שלהן וכאן נכנס הסיפור שלנו. חברת הניהול של ג'נריישן קפיטל השלימה בימים האחרונים רכישה של חבילת מניות בקרן עצמה ולמעשה היא הכפילה את ההחזקות שלה בקרן. נכון, באופן עקרוני לא מדובר בסכומים גדולים אבל מדובר באנשי עסקים שיכולים להיות ברומטר לנקודת המבט שלהם על הקרן והעתיד שלה, כי הרי להפסיד כסף - אף אחד לא אוהב.
ג'נריישן קפיטל (הציבורית) נסחרת בבורסה לפי שווי חברה של 660 מיליון שקל וזאת אחרי שהמניה, בניגוד למגמה הכוללת בשוק ירדה מתחילת השנה ביותר מ-20%. החברה עוסקת בהשקעות בתחום התחבורה הציבורית (הקרן מחזיקה במטרופולין), לקרן יש השקעה לא קטנה בתחום האנרגיה המתחדשת (היא גם תספק את החשמל במיזם המשותף עם בזק). לקרן יש השקעות לא מבוטלות גם בתחומי הטיפול בפסולת והתפלת מים וכן הלאה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יחסי הציבור של ג'נריישן - מניה עם השמדת ערך למשקיעים
    שלי 06/2024/19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    עושה רושם שמי שכתב את הכתבה הם אנשי יחסי הציבור של ג'נריישן, שלחו לכם את הכתבה ואתם פרסמתם. אם הייתם בודקים את ביצועי המניה ואתהשמדת הערך המהותית והקונסיסטנטית של המניה שגרמה חברת הניהול לא הייתם מפרסמים את הכתבה.
    סגור