השוק

הכלכלה הישראלית במשבר? לא בטוח: זה הנתון המפתיע שפורסם

למרות שסוכנויות האשראי המרכזיות הורידו את דירוג האשראי של ישראל בשל המלחמה, נתון שפורסם על ידי מכון המחקר IMD השוויצרי מפרסם נתון מעניין במיוחד בנוגע ל"מדד התחרותיות", הבודק 64 מדינות שונות על פי ארבעה פרמטרים כלכליים שונים. באיזה מקום נמצאת ישראל?
מערכת ice |  1
כלכלה ישראלית (צילום shutterstock)
אין ספק כי המלחמה המתמשכת בין ישראל לחמאס השפיעה באופן ניכר על הכלכלה הישראלית, עקב גיוסם של מאות אלפי חיילים לשירות מילואים והעובדה כי המדינה נאלצה לפנות יישובים רבים מקווי העימות בצפון ובדרום. למרות זאת, נתון אחד עליו דיווחה לשכת המסחר הצליח דווקא להפתיע במיוחד לטובה. אז מה המצב של ישראל ביחס לעולם?
על פי נתוני לשכת המסחר, כלכלת ישראל רשמה עלייה במדד  IMD– "מדד התחרותיות" (מהמקום ה-23 ל-22) של מכון המחקר השוויצרי לשנת 2024, הנחשב לאחד ממוסדות המחקר הנחשבים בעולם. המדד מדרג 64 מדינות על פי ארבעה פרמטרים, וביניהם: חוסן כלכלי, מערכות התשתיות, יעילות ממשלתית ויעילות העסקים.
נזכיר כי במהלך חודש אפריל פורסם דוח על ידי מכון Rise, שהראה כי חלה ירידה דרמטית בהשקעות בהייטק הישראלי במהלך חצי השנה הראשונה למלחמה ביחס לחצי השנה שקדמה לה. מהנתונים עלה כי ממוצע ההשקעות הרבעוני מאז פרוץ המלחמה עמד על 1.6 מיליארד דולר, ומדובר בסכום הנמוך ביותר מאז שנת 2017. כמו כן, במהלך חודש אפריל סוכנות הדירוג S&P הורידה את דירוג האשראי של ישראל, לאחר שמוד'יס פעלה בצעד דומה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מידע חסר!!!!
    אנצי!!!! 06/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כנראה השווצרים לא גרים בארץ,כך שהם לא מודעים ולא יודעים איך מתנהלת המדינה עם תשתיות,בדיוק כמו רפובליקת בננות בדרום אמריקה.כך שאני לא סומך על מחקר כלכלי מחו"ל, אם הוא לא תואם למציאות בארץ!!!!
    סגור