השוק

בזמן שהמנייה בשפל: מכה נוספת לחברת סולאראדג'

לאחר שסולאראדג', החברה הישראלית המתמחה בטכנולוגיית אנרגיה חכמה, הודיעה כי רונן פייר אשר שימש כסמנכ"ל הכספים של החברה, יסיים את תפקידו, מנייתה עלתה ב-6.5%. פייר מסיים את תפקידו בחברה, כאשר מניית סולאראדג' מצויה בשפל של חמש שנים

מערכת ice |  2
סולאראדג (צילום סולאראדג)
סולאראדג', חברה ישראלית ציבורית, אשר ידוע כמובילה עולמית בטכנולוגיית אנרגיה חכמה, רושמת הישג מרשים ביותר בגזרת המניות. לאחר שהחברה הישראלית הכריזה כי רונן פייר, סמנכ"ל הכספים של סולארדג', יסיים את תפקידו, מניית החברה זינקה.
על פי הפרסום של אתר החדשות "דה מרקר", מנייתה של חברת סולאראדג', המתמחה בטכנולוגיית אנרגיה חכמה, גדלה ב-6.5% בתחילת המסחר בוול סטריט. לצד זאת, על רקע סיום תפקידו של פייר כסמנכ"ל הכספים של החברה, ערכה של המנייה נמצא בשפל במשך חמש שנים, זאת לאחר שצנחה ב-84% בחודש יולי בשנת 2023 לשווי של 2.6 מיליארד דולר ושווי פעילותה מסתכם ב-2.4 מיליארד דולר.
על אף שפייר צפוי להיפרד מהחברה הישראלית לאחר 14 שנים בתפקיד הבכיר, הוא ימשיך ללוות את סולאראדג' בשלושת החודשים הקרובים, עד שאריאל פורת, סמנכ"ל הכספים החדש, ייכנס לתפקיד.
נראה כי אריאל פורת, סמנכ"ל הכספים החדש, יצטרך להתמודד עם לא מעט אתגרים בדרך. כזכור, יתרות המזומנים של סולאראדג' פחתו ב-700 מיליון דולר בשנה האחרונה ל-948 מיליון דולר בסוף הרבעון הראשון של שנת 2024. אותו נתון מדאיג, מתרחש לאחר פעילות החברה השוטפת הובילה לגירעון של 217 מיליון דולר בתזרים המזומנים ברבעון החולף. 
כזכור, בחודש מאי האחרון, דווח כי חברת האנרגיה הסולארית חווה רבעון ראשון לא פשוט בכלל. על פי התוצאות הכספיות שעלו מדו"ח הרבעון הראשון לשנת 2024, ניתן היה להבחין כי החברה הישראלית רשמה הפסד משמעותי. על פי הנתונים שצוינו, חברת סולאראדג' הפסידה 108.6 מיליון דולר, כאשר ברבעון המקביל בשנה שעברה נרשם רווח של 174.5 מיליון דולר. 
 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    עוד דוגמא של גאונות ישראלית ואנטישמיות של עולם
    וו 06/2024/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    .
    סגור
  • 1.
    הספינה טובעת
    אנפייז אהובתי 06/2024/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כולם בורחים, הבינו שהריקבון מבפנים אוכח את החברה.
    סגור