השוק

המיליארדר הישראלי בן ה-93 צופה: "הקניונים יצטרכו להשתנות כדי לשרוד"

איש העסקים האוסטרלי-ישראלי פרנק לואי עזב את האימפריה שלו באוסטרליה אחרי ה-7 באוקטובר ומיהר לחזור לישראל. בריאיון לידיעות אחרונות הוא מסביר למה יש דברים חשובים יותר מכלכלה: "אם יהיה לנו שלום, נהיה בלתי ניתנים לעצירה"
מערכת ice |  3
פרנק לואי (צילום פייסבוק/ פרנק לואי)
סר פרנק לואי, בן 93, הוא איש עסקים אוסטרלי-ישראלי, מייסד שותף של קבוצת ווסטפילד, המפעילה יותר ממאה מרכזי קניות באוסטרליה, ניו זילנד, ארצות הברית ובריטניה – ומנהלת נכסים בשווי עשרות מיליארדי דולרים. לפי המגזין פורבס, הונו נכון ליולי 2022 היה מוערך בכ-6.8 מיליארד דולרים - מה שמציב אותו בין האנשים העשירים ביותר אוסטרליה.
אבל לאחר השביעי באוקטובר, לואי לא יכל עוד להישאר רחוק מהמולדת. בריאיון לשושנה חן בידיעות אחרונות הבוקר (שלישי), מתאר המיליארדר ממרומי מגדל היוקרה בבעלותו ברחוב הירקון בתל אביב, כיצד בעקבות הטבח הנורא עליו שמע מרחוק, "סבלתי כל דקה. עזבתי ובאתי לכאן, כי זה הבית שלי".
מעניינת במיוחד חוות דעתו של לואי על עולם הקניונים, כמי שהתמחה בתחום. "רציתי קניון בלונדון, ולקח לי 20 שנה עד שהצלחתי לפתוח אותו", הוא מספר. את רשת הקניונים ווסטפילד מכר לפני 6 שנים בגלל צמיחת עידן קניות האונליין, מה שהתברר כפעולה חכמה בעקבות מכת הקורונה שספגו הקניונים.
לדברי המיליארדר בריאיון לידיעות, הוא לא צופה עתיד לעולם הקניונים: "הם צריכים לחשוב איך להשתנות כדי שיוכלו להמשיך לגדול. ההצלחה שהייתה להם לפני עשר שנים לא תחזור". ולגבי כלכלת ישראל אמר לואי: "הכלכלה חשובה מאוד, אבל צריך לזכור שיש דברים חשובים ממנה. אם יהיה לנו שלום, נהיה בלתי ניתנים לעצירה".
קשריו של לואי עם ישראל הדוקים לאורך כל חייו. שמו המקורי הוא פנחס לוי, נולד בעיירה פילקובו שבצ'כוסלובקיה. מאימת הנאצים, ברחה משפחתו בשנת 1942 לבודפשט, אך גם בהונגריה לא מצאה מקלט. אביו נרצח באושוויץ, אחיו נשלח לעבודה ב"גדודי עבודת הכפייה", בעוד הוא, אימו ויתר אחיו שרדו את גטו בודפשט. לאחר המלחמה שבה המשפחה לפילקובו, ובהמשך היגרה לאוסטרליה. כעת, כאמור, הוא נמצא בישראל.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    הדבר היחיד שעוצר ומרסק את מדינת ישראל
    ביתן יואל 06/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    משיחי שקר ובשורות שקר של שלום משיחי שקרני שהוא לא קיים ולא מציאותי
    סגור
  • 2.
    עניין של זמן!!!!
    אנצי!!!! 06/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לוקח 20 שנה לבנות מוניטין ו-5 דקות כדי להרוס אותו-וורן באפט מיליארדר!!!!
    סגור
  • 1.
    מה שהוא אומר ברור הקניונים לא יכולים להתחרות עם אוןליין
    רוני53 06/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השוכרים בקניונים יספגו ירידה במכירות וירידה חדה ברווחים , מיכאן יהיה להם קשה לשלם את השכירויות הכבדות זה ברור
    סגור