השוק

הסטארטאפ הישראלי השלים גיוס של 3 מיליון דולר: מה יעשה בכסף?

חברת הסטארטאפ FalkorDB, המפתחת טכנולוגיה לשיפור מודלי שפה, השלימה גיוס הון בסך 3 מיליון דולר, זאת במטרה לשפר את מודלי השפה
מערכת ice | 
FalkorDB (צילום FalkorDB)
חברת הסטארטאפ הישראלית FalkorDB, המפתחת טכנולוגיה לשיפור מודלי שפה, השלימה גיוס הון בסך 3 מיליון דולר. סיבוב הסיד הובל על ידי קרן Angular Ventures, בהשתתפות  K5 Tokyo Black  ומשקיעים פרטיים בהם אריה מרגי, מייסד משותף של  M-Systems, XtreamIO, Pliops, ג'רי דילשר, נשיא Cloud Applications בגוגל ואלעד פרקש וסער ביטנר, מייסדי  Firebolt.
FalkorDB, המשתתפת בימים אלו במחזור התשיעי של תוכנית ההאצה Intel Ignite לסטארטאפים בתחומי הטכנולוגיה העמוקה, מספקת טכנולוגיית GraphRAG אשר משמשת לשיפור ביצועי מודלי שפה גדולים על ידי הוספת מקור ידע חיצוני בצורת רשת ידע, מה שמאפשר למודל לאחזר מידע רלוונטי לפני יצירת תשובה.
הדבר משפר את היכולת של המודל לספק תשובות מדויקות ומודעות להקשרים. השילוב של מודלי שפה גדולים עם מידע רשתי מגשר על הפער בין יכולות השפה הג'נרטיביות של המודלים לבין הנתונים המסודרים והמפורטים השמורים בבסיסי ידע.
על מנת לאפשר תהליך פשוט, FalkorDB מפתחת פתרון אשר מבצע אוטומציה מלאה של עיבוד המידע הארגוני לגרף, תהליך אשר במקרים אחרים יכול להיות מסובך ומאתגר. השילוב של FalkorDB כ-GraphRAG מספק פתרון חדשני שמנצל את היתרונות של שני העולמות - היכולת לנהל מידע ארגוני פנימי ע"י גרפיים בצורה יעילה ומהירה, והיכולת לשלב ידע חיצוני רלוונטי לשיפור תהליכי החלטה ואינטראקציה עם מודלי שפה גדולים.
הייחודיות הטכנולוגית של FalkorDB לעומת שאר השוק, היא  מסד נתונים גרפי מהיר במיוחד המשתמש בגישה שונה לשוק המבוססת על ייצוג המידע במטריצות דלילות ותחקור המידע על ידי חישוב ביטויים אלגבריים.
השוק המסורתי שבו FalkorDB פועלת הוא שוק מסדי הנתונים הגרפיים, שגודלו העולמי הוערך במעל 3 מיליארד דולר וצפוי לגדול בשיעור שנתי ממוצע של 21.9% עד שנת 2030. השוק מתפתח במהירות עם דרישה גוברת לפתרונות המסוגלים לנהל יחסים מורכבים בנתונים.
FalkorDB מכוונת לשוק חדש של מודלי שפה גדולים (LLMs) שהוא אחד השווקים המתפתחים במהירות ביותר בעולם הטכנולוגיה, עם צמיחה משמעותית בשימוש במודלים אלו לצורכי ייצור תוכן, שירות לקוחות, ועוד. השוק העולמי לבינה מלאכותית יוצרת הוערך במעל 200 מיליארד דולר בשנת 2023 וצפוי לעבור את הטריליון דולר ב-2030.
האתגר המשמעותי בתחום מודלי שפה גדולים הוא אימוץ הטכנולוגיה בארגונים גדולים כך שהמודלים יוכלו לעזור לקבל החלטות עסקיות מהירות בעלות אמינות גבוהה מבוססות על מידע פנימי של הארגון.
שימוש במודלי שפה שאומנו על מידע מהאינטרנט לא יכול לספק פתרון לצורך זה מכיוון שמודלים אלו לא נחשפו למידע הפנימי של הארגון וכמו כן סובלים מ"הזיות" אשר פוגעות ברמת האמינות ואימוץ הטכנולוגיה על ידי ארגונים. הפתרון לצורך הזה הוא להנגיש את המידע הארגוני העדכני והרלוונטי למודל בזמן הפעלתו וביסוס התשובות המתקבלות ממנו על מידע זה. תחום הפתרונות לנושא זה נקרא RAG.
החברה הוקמה בשנת 2023 על ידי גיא קורלנד, מנכ"ל, רועי ליפמן, CTO ואבי אבני, Chief Architect, שלושתם יוצאי Redis. ההון שגויס בסבב ישמש להאצת פיתוח המוצר, גיוס כוח אדם ותחילת שיווק ומכירות.
רועי ליפמן, CTO ומייסד שותף, החל את הרעיון לפיתוח מסד נתונים כמו FalkorDB לפני יותר מ-8 שנים. רועי הוא חלק מהצוות שהביא את החזון למציאות ופיתח את הטכנולוגיה שמאחורי FalkorDB.
אבי אבני, הארכיטקט הראשי ואחד ממייסדי FalkorDB, הוא מומחה בתחום מסדי הנתונים ותרם לפיתוח שפות תכנות כמו C# ו-F#. בזמנו הפנוי, אבי פיתח מסד נתונים דומה ל-FalkorDB, והחליט לאחד כוחות עם שותפיו כדי ליצור מוצר חדשני ומהיר.
ד"ר גיא קורלנד, מנכ"ל ומייסד שותף של FalkorDB, מביא עימו ניסיון עשיר בתחום פיתוח מסדי נתונים מהירים. גיא עבד על פיתוח מסדי נתונים מהירים בעברו במספר חברות והוביל קבוצות פיתוח בתחום.
שלושת היזמים הם יוצאי רדיס (Redis), חברה מובילה בתחום גישה למידע מהיר, שמספקת פתרונות מסד נתונים בזיכרון. הניסיון שצברו ברדיס סייע להם לפתח את FalkorDB עם דגש על מהירות ויעילות.
השילוב של ידע עמוק בתחום מסדי הנתונים, חדשנות טכנולוגית וחזון משותף, הוביל את גיא, רועי ואבי ליצירת FalkorDB - מסד נתונים גרפי שמציע פתרונות מתקדמים לעידן הנתונים הגדולים ולמודלים של למידת מכונה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה