השוק

לקוחות הבנק הזה? זה הצעד שינקט נגדכם בגלל מינוס בחשבון

הריבית על המינוס בחשבונות עו"ש ממשיכה לטפס - הבנקים מחמירים את התנאים. בנק דיסקונט הוא הבנק האחרון שעדכן כלפי מעלה את הריבית המקסימלית שהוא גובה על חלק ממדרגות המינוס של לקוחותיו. למשל, עבור אחד הלקוחות עלתה הריבית המקסימלית במדרגה הראשונה ב-0.5% ל-12% (ריבית פריים + 6%)
מערכת ice |  1
משכנתא בישראל (צילום אביב גוטליב, shutterstock, Magma Images)
למרות הצמצום הזמני בהוצאות הציבור בשל המלחמה הממושכת, נראה כי הסיכוי לשיפור משמעותי במצבם של מאות אלפי לקוחות הבנקים הנמצאים במינוס בחשבונותיהם הולך ומתרחק. זאת לאור המשך הריבית הגבוהה של בנק ישראל וצעדים שמבצעים הבנקים להחמרת התנאים על המינוס.
על פי פרסום בלעדי בגלובס, בנק דיסקונט הוא הבנק האחרון שעדכן כלפי מעלה את הריבית המקסימלית שהוא גובה על חלק ממדרגות המינוס של לקוחותיו. למשל, עבור אחד הלקוחות עלתה הריבית המקסימלית במדרגה הראשונה ב-0.5% ל-12% (ריבית פריים + 6%). במדרגה השנייה העלייה הייתה של כ-2.5%.

מהלך דומה ביצע בנק לאומי בחודש אפריל, עם עדכון כלפי מעלה של תוספת הסיכון המרבית הן במדרגה הראשונה והן השנייה, כך שהריבית המקסימלית במדרגה הראשונה עומדת כעת על 14.4%.
למרות העדכונים, דיסקונט נותר הבנק עם הריבית הממוצעת הנמוכה ביותר על המינוס - 7.6% בחודש מרץ, לעומת ממוצע של 10.62% במערכת הבנקאית. מרכנתיל, לעומת זאת, מציע את הריבית הממוצעת הגבוהה ביותר של 12.91%.
העלאת הריביות על המינוס מהווה הכבדה נוספת על לקוחות רבים שכבר היום נמצאים במצב כלכלי קשה. נראה כי הבנקים ממשיכים לנצל את הריבית הגבוהה כדי להגדיל את הכנסותיהם, על חשבון הלקוחות החלשים יותר.
בדיסקונט התייחסו לפרסום וטענו: "הבנק מעדכן מעת לעת את הריביות על המינוס, ובמהלך הנוכחי לחלק מהלקוחות הריבית תרד ולחלק תעלה, בהתאמה לחשבון הלקוח. גם לאחר המהלך, דיסקונט מקפיד להישאר תחרותי ואטרקטיבי גם בריביות על המינוס".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עניין של השוואה!!!!
    אנצי!!!! 06/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני לא מבין איך סמים הם לא חוקיים וכספומטים כן.אף 1 לא מוציא כסף למשהו חוקי ב-4 לפנות בוקר- כריס רוק סטנדפיסט אמריקאי!!!!
    סגור