השוק

פריצת דרך בתחום הפודטק: שיתוף הפעולה החדש נחשף

מכון קולר ליזמות בשיתוף חממת פרש סטארט משיקים ערוץ ייעודי להתנעת מיזמים של חוקרי אקדמיה בתחום הפודטק.  "תשתית מצוינת ומדויקת לתמיכה ובהמשך להנבטה של מיזמי פוד-טק"
מערכת ice | 
פודטק-אילוסטרציה (צילום freepik)
הערוץ המחקרי של מכון קולר ליזמות בפקולטה לניהול ע"ש קולר באוניברסיטת תל אביב בשיתוף חממת הפודטק פרש-סטארט הפועלת במסגרת תוכנית החממות של רשות החדשנות, משיקים ערוץ מחקרי חדש שיפעל לצד מסלול הפודטק בתחרות הסטארטאפים של המכון. The Fresh Research Track הינו ערוץ ייחודי, הראשון מסוגו בישראל בעולם הפודטק. 
שיתוף הפעולה של המכון עם חממת פרש-סטארט מיועד לקידום מחקרים של חוקרים מכל מוסד אקדמי וכן חוקרים עצמאיים, אשר עובדים על מחקרים פורצי דרך שעשויים להפוך למיזמים שיחוללו מהפכה בעתיד תעשיית המזון הגלובלית.
תחומי המחקר הרלוונטיים לערוץ המחקר הייעודי החדש יהיו כאלה  השואפים לספק פתרונות לתעשיית מזון בריאה וברת קיימא – ובכלל זה מקורות חלבון ברי קיימא, פתרונות אריזות, הפחתת פסולת, רכיבים חדשים, טכנולוגיית תזונה חדשה, יישומי בינה מלאכותית ועוד, אשר אינם עוסקים בניצול בעלי חיים. 
ההצעות שתוגשנה תיבחנה על ידי ועדת שיפוט המושתתת על נציגים ממכון קולר וכן אנשי מקצוע ממובילי תעשיית הפודטק. החוקרים יקבלו הודעה על החלטת צוות השיפוט במהלך החודש . עד ארבעה זוכים  יוכרזו בסוף חודש יולי במסגרת אירוע הגמר של מסלול הפודטק של תחרות הסטארטאפים של קולר.  
הזוכים במענקי מחקר במסגרת הערוץ החדש, יזכו בתמיכה וחבילה מקצועית של מכון קולר ושל צוות חממת פרש סטארט להגשת בקשה במסגרת התכנית "מחקר יישומי  באקדמיה ליישום בתעשייה" של רשות החדשנות (לשעבר תוכנית "נופר"). כמו כן החממה תהווה שותף עסקי עבור החוקרים במסגרת בקשה זו.
המהלך המשולב של תמיכה מקצועית ועסקית מאפשר קבלת מענק של  550,000 שקל בשנה שמיועד להשקעה במיזם שיבוסס על תוצאות המחקר, ( בכפוף לאישור של ועדת ההשקעות הן של חממת פרש סטארט והן של רשות לחדשנות). התוכנית הייחודית הנ"ל מגדילה את סיכויי החוקרים לזכות במענקי פיתוח להבשלת מחקרים, ידע ורעיונות שיובילו בהמשך הדרך למיזמי פודטק חדשניים.
אילנית קבסה כהן, ראש מסלול פודטק של תחרות קולר ושותפה מנהלת ב-URIKA PARTNERS: "אנחנו רואים באקדמיה מקור ליזמות בעלת עומק טכנולוגי, סממן ידוע של התחום. שיתוף הפעולה עם רשות התחרות ועם פרש סטארט הפועלת במסגרת הרשות לחדשנות, לטובת חוקרים מכל המוסדות האקדמיים וגופי המחקר בישראל הינו הזדמנות למנף את הידע לטובת הקמת חברות החיוניות הן לכלכלה הישראלית והן לפתרון אתגרי תעשיית המזון והאקלים".

אילנית קבסה כהן (קרדיט: עידו לביא)
נגה סלע שלו, מנכ"לית חממת הפודטק 'פרש סטארט': "פרש סטארט מתמחה בהקמת חברות פודטק בעלות טכנולוגיה פורצת דרך שמקורן באקדמיה. אנחנו רואים בשותפות עם מכון קולר ליזמות בפקולטה לניהול ותחרות קולר היוקרתית תשתית מצוינת ומדויקת לתמיכה ובהמשך להנבטה של מיזמי פוד-טק, בהתבסס על התמיכה הייחודית של החממה ושותפותיה בהיבטים הטכנולוגיים והעסקיים, ובסיוע מסלול הכוונת ידע של הרשות לחדשנות". 

נגה סלע שלו (קרדיט: רמי זינגר)
ד"ר אייל בנימין מנהל מכון קולר ליזמות בפקולטה לניהול ע"ש קולר באוניברסיטת ת"א וכן מוביל תחרות הסטארטאפים של קולר: "תחרות קולר הנערכת ע"י הפקולטה לניהול מהווה חלק מרכזי במערך היזמות והחדשנות של אוניברסיטת תל אביב, כאשר זוכי התחרות זוכים למענק השקעה ראשונה ממשקיעים מובילים בתחומם. כולל CPT CAPITAL אחד מגופי ההשקעות המובילים בעולם בתחום הפודטק. 95% מזוכי התחרות מאז הקמתה לפני כ-8 שנים עדיין פעילים לאחר גיוסי המשך שהם מובילים". 

אייל בנימין (קרדיט: יח"צ)
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה