השוק

יוליוס בר: "מחירי הנפט יגיעו לכ-70 דולר לחבית בהמשך השנה"

נורברט ריקר, בכיר בנק ניהול העושר יוליוס בר, ערך סקירה כלכלית בנוגע למצב שוק הנפט בעולם וטען: ""שוק הנפט נותר מאוזן היטב בחודשים האחרונים למרות צמצום האספקה המסיבי מצד מדינות הנפט, אנו מעריכים שמחירי הנפט יגיעו לכ-70 דולר לחבית בהמשך השנה"
מערכת ice |  1
מחיר הנפט (צילום shutterstock)
נורברט ריקר, ראש מחלקת כלכלה ומחקר הדור הבא בבנק ניהול העושר יוליוס בר, ערך היום (שני) את הסקירה הכלכלית שלו בנוגע למצב בשוק הנפט העולמי, ובראש דבריה טענה: "שוק הנפט נותר מאוזן היטב בחודשים האחרונים למרות צמצום האספקה המסיבי מצד מדינות הנפט, אנו מעריכים שמחירי הנפט יגיעו לכ-70 דולר לחבית בהמשך השנה".
"מדינות הנפט נפגשו בסוף השבוע כדי לדון בשוקי הנפט ובפוליטיקה הקשורה אליו. ארגון המדינות המייצאות נפט (OPEC) ובעלות בריתו פיתחו מגוון מנגנונים, כולל מכסות ייצור וקיצוצים נוספים מרצון.
ההחלטות שהתקבלו כוללות שמירה כמעט מוחלטת על מכסות הייצור עד סוף 2025, וביטול הדרגתי של הקיצוצים הוולונטריים בין סוף 2024 לסוף 2025. תוצאה זו עשויה להיות שלילית למדי עבור שוק הנפט, שכן עליות התפוקה מבשרות כעת באופן רשמי.
עם זאת, ההחלטה בסופו של דבר רק מאשרת את המובן מאליו: שוק הנפט נותר מאוזן היטב בחודשים האחרונים למרות צמצום האספקה המסיבי מצד מדינות הנפט. צמיחת הביקוש קוזזה על ידי גידול בהיצע שהגיע ממקומות אחרים, בעיקר מאמריקה. אובדן נתח שוק אינו אינטרס של מדינות הנפט.
האתגרים המרכזיים נותרו ללא שינוי. חלק מהחברות, כמו זאת של איחוד האמירויות הערביות, השקיעו בהרחבות קיבולת וקיבלו מכסות ייצור גדולות יותר, אך עדיין נותרו עם פוטנציאל לא מנוצל. בעלות ברית אחרות, כמו רוסיה, המשיכו להתקשות להתחייב למכסות מרצון. גורמים אלו עלולים לערער את לכידות הקבוצה בעתיד, במיוחד בשלב של התרת מגבלות ובסביבה של גידול מתמשך בהיצע מאמריקה וממקומות אחרים.
עם ההתפתחויות האחרונות בפוליטיקה של הנפט, אנו רואים את השקפותינו בשוק הנפט מאושרות באופן כללי. ההיצע אמור להישאר בשפע, ומצב הרוח בשוק צפוי להמשיך להתקרר. אנו מעריכים שמחירי הנפט יגיעו לכ-70 דולר לחבית בהמשך השנה. הגיאופוליטיקה נותרה גורם בלתי צפוי שיכול לזעזע מדי פעם את המחירים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    משבר של נפט בעולם!!!!
    אנצי!!!! 06/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם העולם לא יתעורר בגלל הטרור,אז מחיר הנפט יעלה ויוקר המחיה ברחבי העולם,אם העולם לא יטפל בטרור.כי מדינות כמו אירן וכו',יגרמו לזה שיקרה 1 מ-2 דברים:או שתפרוץ מלחמה עולמית על משאבי הנפט ומדינות שתומכות בטרור,או שמחיר הנפט יעלה וכל התחבורה בעולם תשותק.לכן,צריך לשכנע את המדינות שמפיקות נפט להפיק יותר וכך להוריד את מחיר הנפט לרמה שפויה,אם אכפת להם מהכלכלה העולמית שמשפיעה גם עליהם!
    סגור