השוק

נאוויטס סיימה את קידוח הפיתוח בשננדואה; המניה מזנקת ב-14%

נאוויטס שבשליטת איש העסקים גדעון תדמור סיימה את קידוח הפיתוח בכל 4 הבארות בשננדואה שבמפרץ מקסיקו; מניית נאוויטס מזנקת ב-14%; גדעון תדמור: "הישג חשוב שמפחית את הסיכון בפרויקט"
ניצן כהן | 
גדעון תדמור (צילום יחצ)
נאוויטס שבשליטת איש העסקים גדעון תדמור סיימה את קידוחי הפיתוח של 4 הבארות בפרויקט שננדואה שבמפרץ מקסיקו. למעשה מדובר בקידוח הרביעי והאחרון בתוכנית הפיתוח של פרויקט שננדואה (430 מיליון חביות נפט). קודם לכן מפעילת הפרוייקט השלימה בהצלחה את קדיחת שלושת קידוחי הפיתוח וההפקה (SA008,SA009,SA010) עד לעומקם הסופי.
לאחר התקנת צינורות הדיפון וביצוע איטום זמני של הקידוח, תחל אניית הקידוחים המתקדמת Transocean deepwater Atlas בביצוע עבודות ההשלמה של ארבעת קידוחי הפיתוח של שננדואה והכנתם לתחילת הפקה מסחרית.
פרויקט שננדואה הוא פרויקט הדגל של נאוויטס, שצפוי לייצר לה הכנסות של כ-1.1 מיליארד דולר במהלך שנת ההפקה המלאה הראשונה, כאשר פיתוח המאגר הסמוך מוניומנט, בו אף שותפה נאוויטס, יתבסס גם הוא על פלטפורמת ההפקה של שננדואה, שתהפך ל-HUB  אזורי, המספק שירותי טיפול לנפט מתגליות נפט קיימות ועתידיות באזור.
עם השלמת הפיתוח, פרויקט שננדואה צפוי להפיק כ-80 אלף חביות ביום מארבע בארות ההפקה, שיחוברו לפלטפורמת טיפול והפקה צפה יעודית (FPS). הנפט והגז יטופלו בפלטפורמת ההפקה ולאחר מכן יוזרמו אל השווקים בחוף מפרץ מקסיקו, ארה"ב, דרך צינורות יצוא של נפט וגז, אשר יחוברו לצינורות הולכה קיימים.
יו"ר נאוויטס גדעון תדמור: "סיומו המוצלח של שלב קידוחי הפיתוח, הינו הישג חשוב לנאוויטס, המשקף הפחתת סיכון והתקדמות משמעותית לקראת השלמת הפיתוח וההפקה מפרויקט שננדואה."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה