השוק

חברת הקנאביס הישראלית סוגרת רבעון שיא: "התחרות בשוק נמשכת"

עם פרסום תוצאותיה הכספיות, חשפה החברה כי הכנסותיה זינקו בכ-13% והסתכמו ב-41.6 מיליון שקל. במהלך השנה צפוי לגדול היקף הייצור העצמי במפעל החברה ולהביא לחיסכון בעלויות ולהפחתת התלות בצדדים שלישיים. המנכ"ל יוגב שריד: "מציינים איתנות פיננסית, למרות התקופה המאתגרת שממשיכה ללוות אותנו"
מערכת ice | 
קנאביס, מניות (צילום pixabay)
שיח מדיקל גרופ מפרסמת הערב (חמישי) את תוצאותיה לרבעון הראשון של שנת 2024 ומציגה המשך מגמת צמיחה בהכנסות השנתיות. ההכנסות ברבעון צמחו בכ-13% בהשוואה לרבעון המקביל והסתכמו בכ-41.6 מיליון שקל, לעומת כ-36.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. זהו רבעון שיא עם גידול של 3% בהכנסות ביחס לרבעון הקודם.
הרווח הגולמי לפני השפעת שינויים בשווי הוגן של נכס ביולוגי הסתכם ב-8.9 מיליון שקל, בהשוואה לכ-11.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון נובע מעליה בעלות המכר הגדולה בשיעורה מהעליה בהיקף המכירות. הגידול בעלות המכר נבע מגידול בהיקף המכירות אשר הושפע מתמהיל המוצרים הנמכר, גידול בעלות חלק מהמוצרים עקב שער חליפין לצד המשך תחרות עוצמתית בישראל והפעלת המפעל.
 
שיעור הרווח הגולמי לפני השפעת שינויים בשווי הוגן של נכס ביולוגי עמד על 21.4% לעומת כ-31.1% ברבעון המקביל אשתקד. במהלך שנת 2024 צפוי לגדול היקף הייצור העצמי במפעל החברה ולהביא לחסכון בעלויות הייצור לצד הפחתת תלות בצדדים שלישיים. ההפסד הנקי המיוחס לבעלי המניות בחברה ברבעון הסתכם ב-0.1 מיליון שקל, בהשוואה לרווח של כ-1.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. 
הרווח התפעולי ברבעון הנוכחי רשם איזון תפעולי לעומת רווח של כ-1.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. לדברי החברה, ה-EBITDA ברבעון הסתכמה באיזון לעומת כ- 2.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ולעומת סכום שלילי של כ- 3.4 מיליון שקל ברבעון הקודם.
לדברי החברה, כביטוי לרצון נושאי המשרה מקרב בעלת השליטה ויו"ר הדירקטוריון להוות דוגמה אישית והירתמות למען קידומה ושגשוגה של החברה לאורך זמן. נושאי המשרה החליטו (בכפוף לאישור אסיפה הכללית) על שינוי תנאי העסקתם והשכר באופן שיביא לחיסכון כולל של כ-2 מיליון שקל לאורך 3 השנים בהן יהיו תנאי הכהונה בתוקף.
יוגב שריד, מנכ"ל שיח מדיקל גרופ, מסר: "אנו מסכמים את הרבעון עם שיא נוסף בהכנסות החברה. ברבעון זה הגידול בהכנסות טרם משתקף בתוצאות התפעוליות ואנו פועלים על מנת לחזק נתון זה ברבעונים הבאים. ברבעון הראשון של השנה שררו תנאי אי וודאות, בין היתר על רקע כניסתה של רפורמת המרשמים (המאפשרת לכל רופא מומחה, בהתוויות ייעודיות, לרשום מרשם קנאביס למטופל), אשר החלה בפועל באפריל".
 

"זהו רבעון מלא ראשון בו אנו מייצרים במפעל שבבעלותנו, אומנם טרם הגענו לתפוקה הרצויה ומדובר בתהליך הדרגתי ומחושב, אך אנו מעריכים כי כבר בשנת 2024 נראה חסכון בעלויות הייצור לצד שיפור ברווחיות הגולמית וזאת לאור חיסכון בעלויות והקטנת התלות בצדדים שלישיים".
"התחרות בשוק הקנאביס בישראל נמשכת במלוא עוזה, כך שהתקופה המאתגרת ממשיכה ללוות אותנו. אנו מעריכים כי חלק מהחברות לא יצלחו את אתגרי התקופה ומאידך גיסא בטווח הבינוני ולאחריו, חברות כמו שיח, איתנות, ותיקות, עם ידע וניסיון יזכו ליהנות מתנאי השוק המאוזנים הצפויים", הוסיף שריד. 
"השקענו רבות בבניית והתאמת תשתיות ביחד עם שלל היכולות והנתונים ויש לנו את הכלים לצלוח את התקופה המאתגרת ולצאת ממנה מחוזקים ויעילים יותר. בהזדמנות זו חשוב לציין את איתנותה הפיננסית של החברה עם מזומנים בגובה 9 מיליון שקל לצד מסגרות אשראי של 20 מיליון שקל שטרם נוצלו. אנו בטוחים כי נמשיך לשמר את מעמדנו המוביל באופן שיבוא לידי ביטוי גם בתוצאות הכספיות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה