השוק

רבעון מאתגר לבית הזיקוק באשדוד: הרבעון הראשון נוצל לטיפול במתקנים

בית הזיקוק באשדוד עבר את אחד הרבעונים המאתגרים שיכולים להיות אם זו המלחמה ששיבשה את העבודה ואם זה רבעון בו החברה ניצלה את השיבושים בעבודה כדי לטפל במתקנים כדי לחזור לתפקוד מלא כמה שיותר מהר; ה-EBITDA המתואם גדל ל-25 מיליון דולר
ניצן כהן | 
עמית כרמל (צילום מיכה לובטון, freepik)
רבעון מאתגר עובר על כל מדינת ישראל אבל כשאנחנו מדברים על חברות כמו בית הזיקוק אשדוד, אנחנו מדברים על חברה שהחשיבות שלה לישראל בימים של מלחמה היא דרמטית במונחים של יתירות, כלומר היכולת שלה לספק תזקיקים מכל הסוגים בתקופת חירום.
משאלה פני הדברים צריך להסתכל על הדוחות של בית הזיקוק באשדוד בהקשר הנכון והוא מחד של לחץ תפעולי (היעדר עובדים והשבתות בהתאם למדיניות פיקוד העורף) ומאידך, הצורך להסתכל על העתיד, כלומר על היום שאחרי המלחמה. בית הזיקוק באשדוד ניצל את הרבעון הראשון של השנה כדי לטפל במתקנים שלו ולהכין אותם להמשך, שיגיע במעלה הדרך.
משמעות הטיפול במתקנים היא צמצום יכולת הייצור שלהם לתקופת זמן קצר ולאחר הטיפול להחזיר את כושר הייצור ולפעול ביעילות גדולה יותר. התהליך הזה גבה מחיר מבית הזיקוק באשדוד.
נתוני הדוחות הכספיים של החברה מגלים כי ה-EBITDA המתואם ברבעון הראשון של 2024, הסתכם בכ-25 מיליון דולר, לעומת הרבעון הראשון של שנת 2023 בה הסתכם ה- EBITDA המתואם בכ-91 מיליון דולר. בחברה אומרים כי תוצאות הרבעון הושפעו ממלחמת "חרבות ברזל" ומתהליך ריענון מתקנים שביצע בית הזיקוק לשם שמירה על איכות וטיב המוצרים. במהלך הרענון צבר בית הזיקוק מוצרים לא מטופלים. המוצרים לאחר שטופלו, יתווספו למכירות של בית הזיקוק ברבעון השני של שנת 2024.
הרווח הנקי המתואם הסתכם ברבעון הראשון בכ-16 מיליון דולר לעומת 52 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. תפוקות החברה אשר הושפעו מריענון המתקנים, הסתכמו בכ-963 אלפי טון לעומת כ-1,099 אלפי טון ברבעון הראשון לשנת 2023.
מרווח הזיקוק ברבעון הראשון הסתכם בכ-10.2 דולר לחבית, לעומת כ-17.1 דולר ברבעון הראשון בשנת 2023. יצוין כי מרווחי הזיקוק מוסיפים להיות גבוהים מהממוצעים הרב שנתיים. במהלך הרבעון חילקה החברה דיבידנד בסך של 200 מיליון שקל.
בבית הזיקוק באשדוד מציינים היום כי במהלך חודש מרץ החלה הזרמת הקונדנסט ממאגר הגז לוויתן לבית הזיקוק אשדוד. מהלך זה צפוי להביא לתוספת לרווח התפעולי ול- EBITDA המתואם של 14-24 מיליון דולר בשנה בממוצע.
עמית כרמל, מנכ"ל בית זיקוק אשדוד: ״בית הזיקוק פועל בסביבה עסקית חזקה. ברבעון הראשון ביצע בית הזיקוק ריענון מתקנים לשם שמירה על איכות וטיב המוצרים, צבר המוצרים הלא מטופלים יתווסף למכירות בית הזיקוק ברבעון השני ולא צפויות פעולות אחזקה נוספות השנה. בית הזיקוק ממשיך לצמוח ולעמוד בהצלחה בכל האתגרים״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה