השוק

השקיעו מאות מיליוני דולרים בישראל - וחטפו: "תורמים לרצח עם בעזה"

המפקח על ההשקעות של מחוז פאלם ביץ' שבקליפורניה החליט לקנות אג"ח ישראליות בסך של יותר מ-700 מיליון דולר - וגרם לסערה. הסיבה לכך היא התנגדות תושבים לשימוש בכסף במדינה שנמצאת במלחמה עקב אי יציבות כלכלית, וגם מבחינה פוליטית, מאחר ולטענתם ישראל מבצעת רצח עם ברצועת עזה
מערכת ice | 
מפת ישראל (צילום shutterstock)
מחוז פאלם ביץ' שבפלורידה החליט לקנות אג"ח (אגרות חוב) ישראליות בסך של יותר מ-700 מיליון דולר, ובכך המחוז הפך לקונה הגדול ביותר בכל העולם של אג"ח ישראלי מאז מתקפת הפתע של ה-7 באוקטובר. אולם נראה כי יש מי שהתנגדו לרכישה, ואף תבעו את המחוז בשל ההחלטה להשקיע דווקא בישראל ברקע המלחמה.
התובעים, קבוצה של פלסטינים-אמריקניים, האשימו את המפקח על ההשקעות במחוז ג'וזף אברוצו, על כך שהשתמש ב-15% מכספיהם בהשקעה זו למרות האזהרות על היכולת של ישראל להחזיר את חובותיה. לטענותיהם, אברוצו מונע ממניעים פוליטיים פרו-ישראליים ולא ממניעים כלכליים, והדבר מהווה פגיעה בחוקי המדינה והמחוז.
אחת התושבות אשר מחתה על ההשקעה מחוץ לבית המשפט בו התנהלה התביעה אמרה: "גילינו שאיגרות החוב הללו טומנות בחובן סיכון גבוה, מה שאומר ש-700 מיליון הדולר שהושקעו עלולים להיות לא מוחזרים". במקביל, תושב נוסף טען כי הסיבה שהוא מתנגד להשקעה היא לא ממניע כלכלי, אלא משום שבני משפחתו נהרגו בקרבות בעזה והוא אינו מעוניין שכספו ישומש ל"רצח העם המתמשך בעזה". נזכיר כי הדיונים בנושא מתקיימים בשבועות אלו בהאג, לאחר שדרום אפריקה הגישה תביעה נגד ישראל המאשימה אותה בפשעי מלחמה וברצח עם.
בתגובה לטענותיהם, אברוצו טען כי ההשקעה הזו היא בהחלט כלכלית, ואף הניבה 172 מיליון דולר בתשלומי ריבית לקופת המחוז. "אנו מצפים שהתיק המגוחך הזה יידחה במהירות. למחוז יש תיק השקעות חזק ומגוון שנועד להגן על ההשקעה של משלמי המיסים".
נזכיר כי דו"ח שפורסם בחודש מרץ על ידי מכון Rise, הראה כי חלה ירידה משמעותית בהשקעות בהייטק הישראלי במהלך ששת החודשים הראשונים למלחמה, וביחס לחצי השנה שקדמה לה - מה שנגרם כתוצאה ישירה מהטלטלה שחוותה הכלכלה הישראלית לאור הלחימה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה