השוק

שוק הגיפטקארד בישראל בסכנה? "דילמה אם להמשיך לקיים את העסק"

ועדת הכלכלה אישרה מספר תקנות וצו שנועדות להסדיר את העיסוק בשירותי תשלום ושירות מידע פיננסים בקרב חברות שונות. תומר כהן, מנכ"ל ביימי, הביע את התנגדותו לאותו מהלך: "אם החוק יחול עלינו, תהיה דילמה אם להמשיך לקיים את העסק שלנו"

מערכת ice |  2
תומר כהן, מנכ"ל BUYME (צילום סיון פרג', freepik)
מוקדם יותר היום (שלישי) ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה  מספר תקנות וצו שנועדו להסדיר את העיסוק בשירותי תשלום, ייזום תשלום ושירות מידע פיננסי, והחליטה לדחות את הדיון שעסק בתקנות שיקבעו אילו חברות יהיו פטורות מחובת הרישוי.
התקנות שאושרו קובעות את האגרות שיצטרכו החברות שעוסקות בשירותי תשלום חוץ בנקאיים, כמו הנפקת אמצעי תשלום, סליקת תשלומים, ניהול חשבונות תשלום וייזום תשלום, לשלם לרשות ניירות ערך
הצו שאושר קובע, כי חברות תשלומים שיש להן כבר רישיון מהרשות לניירות ערך, יהיו רשאיות לתת שירותי המרת כספים (שלא אגב פעולת תשלום), בהיקף שלא יעלה על 10% מפעילותן ללא צורך בקבלת רישיון נוסף מהמפקח על נותני שירותים פיננסיים.
ח"כ אוהד טל, שמילא את מקומו של היו"ר, הדגיש את חשיבות המהלך בפני הנוכחים: "הדיון היום הוא המשכו של החוק שאמור לפתוח את שוק התשלומים לתחרות, זה קריטי כחלק מהיכולת להיאבק ביוקר המחייה. משפחה משלמת כ-10,000 שקל בשנה והעלויות למגזר העסקי גבוהות יותר והמהלך נועד לפתוח את השוק הזה לתחרות ולהכניס שחקנים נוספים. החקיקה אושרה והגענו לשלב התקנות ליישום החקיקה".
תומר כהן, מנכ"ל מותג המתנות ביימי, התייחס לחוק וציין כי הוא מתמקד בעולם הפינטק, דבר אשר לא מטיב עם החברה שבראשה הוא עומד. "החוק מתעסק בעולם הפינטק והתכלית להתעסק בגופים פיננסים ואנחנו לא גוף פיננסי, ומאפשרים לעסקים קטנים להגיע לכסף שהם לא יודעים להגיע אליו. תווי השי והמתנות צריכים להיות מוחרגים לחלוטין".
בהמשך דבריו, מנכ"ל ביימי הדגיש כי אותו חוק עלול להשפיע על המשך פעילות החברה: "אם החוק יחול עלינו, תהיה דילמה אם להמשיך לקיים את העסק שלנו. זה מקביל ל-100% הלימות הון, השמירה על הכסף ואין אף גוף צרכני בישראל שנדרש לזה. המשמעות, עלויות מימון של מיליוני שקלים רבים כל שנה. העסקים הקטנים שהחוק הזה אמור להגן עליהם ישלמו 50% יותר מהעמלה שהם משלמים היום והתשלום שמשולם תוך 38 יום ישולם שוטף + 90".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    buyme בסכנה לא שוק הגיפטקארד
    אחד שמכיר 05/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    buyme יושבת על הר של מאות מיליוני שקלים של אי מימושים ועושים חגיגה. הדבר האחרון שהם צריכים זה רגולטור על הראש. אם יאלצו לשים כסף בפיקדון ייעודי, הם יקרסו באותו היום. יש להם הרבה יותר התחייבויות בגין גיפטקרד לא ממושים למזומן.
    סגור
  • 1.
    צודקת (ל"ת)
    אזולאי 05/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור