השוק

רמי לוי חושף: האם הוא ממשיך לקנות מוצרים מטורקיה?

איש העסקים סיפר בפודקאסט: "למה קונים מטורקיה? כי שם האיכות טובה, ומצד שני המחיר הוא הכי זול שיכול להיות. אז ברגע שעכשיו תטיל 100% מס, אתה מעניש את הצרכן שלך, אתה לא מעניש אף אחד אחר. בסך הכל אנשים ניגשו לקנות מטורקיה בגלל שהמוצרים שם היו הרבה יותר זולים יחסית, אם אנחנו הולכים לקנות במדינות אחרות"
מערכת ice |  7
רמי לוי (צילום shutterstock, פלאש 90/ תומר נויברג, יוסי אלוני)
בעלי רשת שיווק השקמה רמי לוי, הבעלים של רשת הסופרמרקטים, ישראייר וקופיקס, התארח לפודקאסט הכלכלי של "ערך מוסף" בישראל היום, והפנה לא מעט אצבעות מאשימות כשהסביר מה גורם ליוקר המחייה.
על החרם שננקט נגד טורקיה טען: "קודם כל אני חושב שזו טעות. אנחנו צריכים להיות יותר חכמים מאשר צודקים, במיוחד עם מדינות שלא אוהבות אותנו, ואם נעשה את הדברים בחוכמה - אנחנו רק נצליח. לבוא ולהטיל 100% מס על מוצרים שקונים מטורקיה... למה קונים מטורקיה? כי שם האיכות טובה, ומצד שני המחיר הוא הכי זול שיכול להיות. אז ברגע שעכשיו תטיל 100% מס, אתה מעניש את הצרכן שלך, אתה לא מעניש אף אחד אחר. בסך הכל אנשים ניגשו לקנות מטורקיה בגלל שהמוצרים שם היו הרבה יותר זולים. יחסית, אם אנחנו הולכים לקנות במדינות אחרות, ששם גם כשר ויש רגולציה וקשה בכלל להביא ואלה מדינות קצת יותר רחוקות - בסוף מי שישלם זה הצרכן".

הוא גם חשף: "קודם כל, אני לא רוצה שייווצר מחסור, אני רוצה שנמשיך לשרת את עם ישראל ואת הציבור. אבל אנחנו עושים במקביל בדיקות במה שאנחנו מייבאים במדינות אחרות. למשל, רצינו להביא פסטה - פסטה אנחנו מייבאים מטורקיה. אז אנחנו מחפשים, והגענו למדינה מסוימת, לאיטליה למשל. המחיר יותר יקר שם כמעט פי שניים. אז בסוף זו לא אלטרנטיבה לטורקיה, אבל אנחנו עושים את הכל כדי שבסופו של דבר נוכל להשיג מוצרים באיכות מצוינת במחירים יותר זולים כדי שנוכל לשרת את הצרכן. אני מבין את הרגשות, גם לי יש רגשות כאלה, אתם יודעים את הדעות שלי בנושא הזה, אבל אני רוצה להיות יותר חכם מאשר צודק כרגע בנושא הזה".
העלייה של מחירי המזון: "אני חושב שיש לצרכן כוח עצום בידיים. אם הצרכן יעשה את הקנייה שלו בצורה חכמה, הוא יכול לחסוך 20% בסופר, זאת אומרת שלא יקנה בכל מחיר. אם הוא רואה שאיזה יצרן מסוים העלה את המחירים של המוצרים שלו או מוצר מסוים יקר - במדף יש מאות מוצרים מקבילים לאלו שמעלים את המחירים. יש מבצעים של ספקים אחרים, יש את המותג הפרטי. זאת אומרת שאם הצרכן לא יקנה בכל מחיר ויראה מוצר יקר ולא יקנה אותו - יהיה לו כוח עצום לעזור להוריד את יוקר המחיה".
כאן הפנה אצבע מאשימה: "קודם כל, אני לא רוצה לתת ציונים. אני רק רוצה להגיד לך דבר אחד: מי שאשם ביוקר המחיה למעשה זו המדינה. הם יותר שרירותיים ויותר מונופוליסטים בכל מה שהם משרתים את הצרכן, אם זה חשמל, מים וארנונה. את כל הדברים האלה בסופו של דבר אתה לא יכול לקנות במקום אחר. אתה חייב לקנות בהתאם למחיר שהמדינה קובעת מצד אחד".
על ישראייר: "זה לא סוד שבאמת כרגע המחירים הם לא זולים, אבל זה לא בגלל שכל החברות מרוויחות מיליונים. יש קשיים, יש רגולציה שהיא לא קלה. לדוגמא, כשאנחנו חוכרים מטוסים, אנחנו מביאים מחברות אחרות, היום יש טייסים שלא רוצים לבוא לארץ בכלל מאותן חברות בינלאומיות שאנחנו חוכרים מהם מטוסים. לכן הדברים האלה לא פשוטים, וזה לא תלוי רק בחברות התעופה – זה תלוי ברגולציה וכל מה שקשור מסביב. אתן עוד דוגמא שקשורה לגרולציה – סגרו את טרמינל 1, אם היו פותחים אותו זה היה מוזיל את המחירים הרבה יותר, כי העלויות בטרמינל 3 הרבה יותר גבוהות מאשר בטרמינל 1. המנכ"ל של ישראייר, אורי סירקיס, דיבר עם שרת התחבורה שתפתח אותו".
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    סין יצאה מהמשחק
    כן ככה קונים עולם 06/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביום שנחתמו הסכמים עם האמירויות סין יצאה מהמשחק העולם הערבי הבין שכדי לשלוט צריך להיפתח לעולם דובאי מרוקו ומצריים עושות את זה יפה מאוד וכך מכניסות המון כסף וטורקיה שהחליטה את סין עם שלל מוצרים זולים מכשירי חשמל וכו'הכל מגיע לארץ והכסף לחמאס
    סגור
  • 5.
    רמי לוי צודק.הטפש מהאוצר כדרכו דופק את הצרכן. (ל"ת)
    גל 06/2024/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    רמי לוי
    Kim 06/2024/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הוא איש עסקים, לא פילנתרופ, ובתור איש עסקים המטרה שלו היא להרוויח, זה הכל. ומי שלא נראה לו שיקמה במקום אחר, דרך אגב אני לא קונה אצלו.
    סגור
  • 3.
    רמי הטורקי
    זמבורה 05/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רמי לוי שיווק הקפיטליזים בע"מ
    סגור
  • אני קונה הרבה אצל רמי לוי
    יואב 06/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ומעריך מאד את היושר שלו כלפי הצרכן.
    סגור
  • 2.
    שלא יעבדו עליכם
    ליאור 05/2024/27
    הגב לתגובה זו
    6 0
    יוקר המחיה בראש ובראשונה קיים בגלל העדר תחרות ותיאום מחירים. זה שמר לוי קונה בזול בטורקיה לא אומר שהוא מוכר בזול ,זה אומר שהרווח שלו גדול יותר.
    סגור
  • 1.
    רמי לוי. טורקיה
    שרול 05/2024/26
    הגב לתגובה זו
    6 0
    עדיף לא לאכול עגבניות מלהביא מטורקיה היית גם מטיל אגרה למי שטס לטורקיה או דרך טורקיה זה לממן את שונאינו תתבייש אני אצלך כבר לא קונה
    סגור