השוק

מחיר הנחושת יזנק ב-400%? "בסופו של דבר ההיצע יגדל"

פייר אנדורן, מנהלה של קרן הגידור אנדורן קפיטל, צופה זינוק בעלויות המתכת על רקע הביקוש הגובר סביב 2025. לנחושת תפקיד משמעותי במעבר העולמי לאנרגיה נקייה. ביחס לנפט, הוא מדגיש כי "הסיכונים הגיאופוליטיים כמו רוסיה ועזה לא היו בעלי השפעה גדולה על האספקה"
מערכת ice | 
נחושת (צילום shutterstock)
איש העסקים הצרפתי פייר אנדורן (Pierre Andurand), מנהל קרנות הגידור והמיליארדר, מעריך כי מחיר הנחושת צפוי להאמיר בכ-400% ולהגיע לעלות של כ-40 אלף דולר לטון, תוך ארבע שנים בלבד. בשיחה עם הפייננשל טיימס גרס כי הביקוש הגואה לנחושת, שצפויה לשחק תפקיד מרכזי במעבר העולמי לאנרגיה נקייה יותר, יעלה על ההיצע.
לדבריו, סביב שנת 2025 מחירה של המתכת צפוי לזנק על רקע הביקוש הגובר. "אני לא אומר שהמחיר יישאר שם, בסופו של דבר גם ההיצע יגדל, אבל זה ייקח יותר מחמש שנים", הסביר. אנדורן הימר ב-2008 על מחירי הנפט כשעבד בחברת BlueGold, שהוא מייסדה. כיום מנהל את קרן הגידור אנדורן קפיטל, המחזיקה בנכסים ב-2 מיליארד דולר. 
"אני חושב שסוחרי הנפט למדו להיות זהירים ולא להתלהב מהפרעות פוטנציאליות באספקתו. איבדנו הרבה כסף, כשציפינו שזה יקרה", אמר אנדורן. לדבריו, מחירי הנפט ימשיכו להיות "יציבים יחסית", אך  סחורות אחרות כגון קקאו ואלומיניום צפויות להתייקר. "הסיכונים הגיאופוליטיים כמו רוסיה ועזה לא היו בעלי השפעה גדולה על האספקה, אז אני חושב שמחיר הנפט יישאר יציב יחסית". 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה