השוק

חבל הצלה לכלכלה? נשיא ארגנטינה במהלך שישנה את המדינה

הנשיא החדש בארגנטינה הודיע על קיום חלק מהבטחות הבחירות שלו עם ההודעה על הפיכתו של הדולר האמריקאי למטבע הרשמי לצד הפסו. "ככה הפסו יעלם"
מערכת ice | 
חאבייר מיליי (צילום shutterstock)
נשיא ארגנטינה השנוי במחלוקת, חאבייר מיליי, צפוי לקיים את אחת מהבטחות הבחירות שלו ויצרף את הדולר האמריקאי למטבע המקומי בארגנטינה. מיליי חשף את התוכנית שלו לשינוי המטבע המקומי בוועידה עסקית בבואנוס איירס. 
על פי התוכנית של מיליי, הדולר האמריקאי יצטרף לפסו והשניים יהיו המטבעות הרשמיים במדינה לאחר שיתבצעו מספר מהלכים. ראשית, מיליי צפוי להעביר רפורמה במערכת הפיננסית במדינה שפרטיה טרם פורסמו. לאחר מכן יתבצע ניקוי כולל במאזן של הבנק המרכזי על מנת להביא את כלכלת ארגנטינה במצב הטוב ביותר שאפשר להוצאת המהלך המדובר לפועל.
בוועידה הכלכלית מיליי אמר: "הפסו יהפוך להיות כמו פריט מוזיאוני וכשיהיה נדיר מאוד נעשה דולריזציה." הוא ממשיך ומסביר את הרציונל מאחורי המהלך: "ככה הפסו יעלם".
נזכיר שרק לפני חודש בלומברג פרסם בשורות מעודדות לגבי הכלכלה הארגנטינאית, בשורות אלה מגיעות על רקע המהלכים האחרונים של הנשיא. בבלומברג פירסמו שמיליי הצליח לייצב את המטבע המקומי, מדובר בבשורה ענקית עבור אזרחי ארגנטינה שסובלים כבר שנים ארוכות מאינפלציה שהשתוללה ושברה שיאים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה