השוק

הדו"ח הראשון של ההנהלה החדשה: בזק פרעה 600 מיליון שקל ברבעון אחד

בזק המשיכה ברבעון הראשון של השנה לשפר את היחסים הפיננסיים שלה והנתון המשמעותי ביותר הוא פירעון של 600 מיליון שקל ברבעון אחד; בזק ממשיכה לצרף מנויי סיבים בקצב טוב כשברבעון הראשון הצטרפו 40 אלף מנויי קמעונאות לרשת של החברה
ניצן כהן |  1
תומר רבאד (צילום אוראל כהן)
בזק היא אחת החברות היותר מעניינות בכלכלה הישראלית בתקופה האחרונה. החברה החליפה את ההנהלה כתומר רבא"ד מונה ליו"ר החברה וניר דוד מונה למנכ"ל החברה. בשלב הזה לא ברור עד כמה הייתה הושפעה הפעילות של החברה מהחילופים האלה אבל יישום האסטרטגיה של החברה נמשך כרגיל ואלה חדשות טובות.
הנתון המרכזי בדו"ח של בזק מלמד על המשך הירידה החדה בהיקפי החוב של החברה וזה נתון משמעותי כשברבעון הראשון של השנה היא פרעה חוב של לא פחות מ-600 מיליון שקל וזה מסביר את העלאת הדירוג של החברה ואת החזרה שלה לליבת הפעילות של המשקיעים (בטח הזרים) בשוק ההון.
תומר ראב"ד, יו"ר בזק: "תוצאות הרבעון הראשון מבטאות את אסטרטגיית הצמיחה של קבוצת בזק, עם הכנסות של כ-2 מיליארד שקל בתחומי הליבה. גידול זה נעשה תוך כדי התמקדות בהשקעות משמעותיות בתשתיות מתקדמות, לרבות סיבים אופטיים, טכנולוגיית 5G בסלולר ומעבר לפלטפורמת IP ב-yes, המאפשרות לחברות בקבוצה לספק את שירותי התקשורת המתקדמים ביותר ללקוחות.
"אלה הדוחות הכספיים השניים שאנו מפרסמים הכוללים את השפעת המלחמה שאינה מהותית ברמת קבוצת בזק, אך היא מבטאת ירידה ב-EBITDA המתואם של כ-2% בעיקר עקב הירידה בשירותי הנדידה בפלאפון ואי-חיוב לקוחותינו המפונים מבתיהם.
"יחד עם זאת, תוצאות הרבעון תואמות את ציפיותינו. אנו ממשיכים לחזק את איתנותה הפיננסית של הקבוצה, תוך הפחתת החוב נטו לרמתו הנמוכה ביותר מאז שנת 2010. צעד זה מבטיח את יציבותה הפיננסית של בזק ואת יכולתה להמשיך ולהשקיע בפיתוח טכנולוגיות חדשניות ובשירותים איכותיים עבור לקוחותיה גם בעתיד.
"חוזקה של בזק, גם בזמנים המורכבים העוברים על מדינת ישראל, מאפשר לה להיות "אי של יציבות" במשק הישראלי. אנו נמשיך לפעול בנחישות למימוש האסטרטגיה, תוך מתן דגש על חדשנות, שירות לקוחות מעולה ותרומה משמעותית לכלכלת ישראל".
טובי פישביין, CFO קבוצת בזק, ציין כי "הוכחה נוספת לאמון בעוצמתה של בזק התקבלה לאחרונה בהחלטה של חברות דירוג האשראי מעלות ומידרוג על העלאת דירוג ל-'ilAA' ו-Aa2.il, בזכות שיפור ביחסים הפיננסיים.
"העלאת הדירוג דווקא בתקופה זו משקפת את ההתנהלות האחראית של הקבוצה ומגיעה בעקבות תכנון אסטרטגי ופיננסי סדור, שכלל אימוץ מדיניות פיננסית שבמרכזה שמירה על דירוג אשראי גבוה, בקבוצת AA, וכן המשך ירידה בחוב הפיננסי, הארכת מח"מ החוב וניהול תזרימי מוקפד, לצד המשך ביצוע השקעות הוניות בהיקפים משמעותיים וחזרה הדרגתית לחלוקת דיבידנדים לבעלי המניות. גם ברבעון הראשון של השנה המשכנו להוריד את החוב נטו, הפעם בכ-582 מיליון שקל או כ-11%".
מנתוני הדוחות עולה כי בזק רשמה שיא בהכנסות משירותי אינטרנט שהסתכמו ב-501 מיליון שקל, הרווח הנקי המתואם עלה בכ-1.6% ל-258 מיליון שקל. בזק רשמה שיא במספר הלקוחות בסיבים עם כ-664 אלף לקוחות, מתוכם כ-424 אלף לקוחות קמעונאיים נכון להיום. מספר לקוחות הסיבים גבוה ברבעון הנוכחי בכ-284 אלף מול הרבעון המקביל
עלייה של כ-57.5% בתזרים החופשי אשר הסתכם בכ-449 מיליון שקל.
ניר דוד, מנכ"ל בזק, "אני גאה להציג לראשונה את דוחות החברה כמנכ"ל בזק. ברבעון הראשון של שנת 2024  צמחה החברה בהכנסות הליבה ורשמה שיא גם בהכנסות משירותי אינטרנט אשר חצו לראשונה את רף החצי מיליארד שקל לרבעון.
"הצמיחה בהכנסות בתחומים אלה הביאה לעלייה ברווח הנקי המתואם בשיעור של כ-1.6% לכ-258 מיליון שקל, יחד עם ירידה בהוצאות המימון ועל אף הירידה בהכנסות מטלפוניה. ברבעון האחרון השלמנו את מהלך ההובלה שלנו בסיבים, וכיום יש לנו כ- 664 אלף לקוחות מחוברים והפריסה כבר מגיעה לכ-2.2 מיליון משקי בית. שיעור השימוש ברשת, לצד קצב הפריסה המהיר, צומח גם הוא ועומד כיום על כ-30%.
"בזק נמצאת בתנופת חדשנות, וכחלק ממנה משיקה השבוע, לראשונה בישראל, נתב בתקן ה-'Wi-Fi 7' המספק קצב הגבוה פי 3 ואף יותר מהקצבים הקיימים היום בשוק. בתקופה הקרובה, לצד המשך הפריסה וגיוס לקוחות לסיבים, תיכנס החברה גם לתחום אספקת החשמל מתוך מטרה לחדש ולהוביל בו".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    צמיחה וחוזקת בזק
    ששי 05/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה זה לא מתבטא בשווי מניית בזק ,מניה יורדת שנתי
    סגור