השוק

פרטנר מכה את השוק: רווחי הרבעון כמעט והוכפלו למרות המלחמה

בשקט בשקט, תופסת פרטנר תאוצה בשוק התחרותי והקשוח בו היא פועלת; אתמול השיקה בהפתעה את ליבת רשת הדור החמישי והיום היא מפרסמת שכמעט והכפילה את רווחי הרבעון; החוב של פרטנר, אגב הנמוך בתעשיה
ניצן כהן | 
אבי גבאי (צילום פלאש 90, freepik, pixabay)
לאט לאט צוברת פרטנר תאוצה בשוק הקשוח בו היא פועלת ואם אתמול היא הפתיעה עם השקה שקטה של ליבת הדור החמישי בסלולר הרי שהיום היא מדווחת שרווחי הרבעון הראשון של השנה כמעט והוכפלו וזאת למורת המלחמה והיעלמות ההכנסות (הגבוהות) משירותי הנדידה.
מנתוני החברה עולה כי ההכנסות בנטרול דמי קש"ג (קישור גומלין) הסתכמו ב-764 מיליון שקל, גידול של כ-2% בהשוואה ל-749 מיליון שקל ברבעון המקביל, שקוזז בין היתר מהשפעות המלחמה על הכנסות משירותי נדידה. ללא נטרול קש"ג, הסתכמו ההכנסות ב-845 מיליון שקל, שינוי של כ-2% בהשוואה ל-862 מיליון שקל ברבעון המקביל, שנבע בעיקר מירידה בהכנסות מדמי קש"ג, כתוצאה מהפחתת תעריפי הקש"ג החל מיוני 2023.
ההכנסות משירותים בנטרול דמי קש"ג הסתכמו ב-605 מיליון שקל, גידול של כ-2% בהשוואה ל-596 מיליון שקל ברבעון המקביל, שקוזז בין היתר מהשפעות המלחמה על הכנסות משירותי נדידה. ללא נטרול קש"ג, הסתכמו ההכנסות משירותים ב-686 מיליון שקל, שינוי של כ-3% בהשוואה ל-709 מיליון שקל ברבעון המקביל, שנבע בעיקר מירידה בהכנסות מדמי קש"ג כאמור.
ההכנסות מציוד מציגות לראשונה מזה 8 רבעונים עלייה (רבעון אל מול רבעון מקביל) והסתכמו ב-159 מיליון שקל, גידול של כ-4% בהשוואה ל-153 מיליון שקל ברבעון המקביל.
הרווח התפעולי הסתכם ב-86 מיליון שקל, צמיחה של כ-51% בהשוואה ל-57 מיליון שקל ברבעון המקביל, שקוזזה בין היתר מהשפעות המלחמה על הכנסות משירותי נדידה. ה-Adjusted EBITDA הסתכם ל-281 מיליון שקל, צמיחה של כ-15% בהשוואה ל-245 מיליון שקל ברבעון המקביל.
הרווח הנקי הסתכם ב-55 מיליון שקל, צמיחה של כ-96% בהשוואה ל-28 מיליון שקל ברבעון המקביל. החברה ממשיכה לשמור על חוב פיננסי נטו נמוך שהסתכם ב-542 מיליון שקל, קיטון של כ-18% בהשוואה ל-660 מיליון שקל ברבעון המקביל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה