השוק

עשות אשקלון: המכירות זינקו ב-21%, דיבידנד בסך 8 מיליון שקל

במסגרת תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון, עדכנה החברה בשליטת קרן פימי שהרווח הגולמי זינק ב21%, והתפעולי ב-19%. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון הראשון הסתכם בכ-64 מיליון שקל. החברה חתמה על הסכם לרכישת 100% מחברת אי די סי. המנכ"ל אלי דמרי: "גאים באמון של כלל לקוחותינו"
מערכת ice | 
עשות אשקלון (צילום יח"צ, shutterstock)
עשות אשקלון מפרסמת הבוקר (שלישי) את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2023. החברה בשליטת קרן פימי רושמת צמיחה משמעותית בכל הפרמטרים, והכפילה את צבר ההזמנות במהלך השנה האחרונה. סך צבר ההזמנות וההזמנות הצפויות של החברה מהסכמי מסגרת לתקופה עומד על סכום שיא של כ-1.8 מיליארד שקל.
החברה הודיעה על חלוקת דיבידנד של 8 מיליון שקל. המכירות ברבעון הראשון הסתכמו ב-97.5 מיליון שקל לעומת 80.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - גידול של 21%. הרווח הגולמי הסתכם ברבעון הראשון ב-21.3 מיליון שקל לעומת 17.6 מיליון שקל אשתקד - גידול של 21%. הרווח התפעולי ברבעון הראשון הסתכם ב-13.8 מיליון שקל, לעומת 11.6 מיליון שקל אשתקד - גידול של 19%.
הרווח הנקי ברבעון הראשון הסתכם ב-13.7 מיליון שקל, לעומת 8.9 מיליון שקל אשתקד - גידול של 54%. ה-EBITDA ברבעון הראשון הסתכם ב-17.2 מיליון שקל לעומת 14.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד – גידול של 17%. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון הראשון הסתכם בכ-64 מיליון שקל. במהלך הרבעון, החברה חתמה על הסכם לרכישת 100% מחברת אי די סי.
אלי דמרי, מנכ"ל עשות מסר בעקבות פרסום הדוחות: "אנו שמחים לסכם רבעון של צמיחה מואצת בכל הפרמטרים של עשות אשקלון, אשר נובעת מעבודה מאומצת, בתקופה מאתגרת. אנחנו גאים בתרומה המשמעותית של עשות אשקלון, כספקית קריטית של משרד הביטחון, בשגרה ובחירום, ובאמון של כלל לקוחותינו שמתבטא, בראש ובראשונה, בגידול משמעותי של צבר ההזמנות של החברה, שהוכפל במהלך השנה האחרונה".

"החברה התבקשה להיערך להגדלה משמעותית של היקפי הפעילות מול משרד הביטחון". ​עשות אשקלון (צילום: יח"צ)
"עשות אשקלון ממשיכה לחזק את מעמדה כספקית איכותית ואמינה ביותר של מערכות מורכבות לפלטפורמות צבאיות ותעופתיות מהשורה הראשונה בארץ ובעולם", הוסיף דמרי. "מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל החברה מקיימת כל העת דיונים רבים עם גורמים שונים בצה"ל ובמשרד הביטחון. במסגרת זו, החברה התבקשה להיערך להגדלה משמעותית של היקפי הפעילות מול משרד הביטחון".
"נכון למועד זה, עשות אשקלון מעריכה כי מדובר בגידול מהותי. עם התמשכות המלחמה ובתקופה מהמורכבות שידעה מדינת ישראל, החברה שומרת על רציפות אספקות וחותרת להגדלת הפעילות העסקית מול לקוחותיה בארץ ובעולם, והכל תוך כדי שמירה על ביטחון עובדיה". 
 
לדברי החברה, על רקע התאוששות בשוק התעופה העולמי, הרבעון הראשון התאפיין בגידול של כ-50% במכירות התחום התעופתי ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. לצד צמיחתה האורגנית המואצת, חתמה עשות בחודש אפריל על הסכם לרכישת 100ֿ% ממניות אי די סי שמפתחת, מייצרת ומספקת ללקוחות ענק בישראל ובעולם מכלולים מורכבים וייחודיים פרי פיתוחה, לתעשייה הביטחונית ולתעשיית ה-Semiconductors, בתמורה משולבת של 40 מיליון שקל במזומן ומניות עשות בהיקף של 1%.
רכישת אי די סי הינה חלק מיעדיה האסטרטגיים של עשות לצמיחה מואצת, בין היתר באמצעות רכישת חברות מצטיינות בעלות סינרגטיות לפעילותה של עשות. הכנסות אי די סי בשנים 2022 ו-2023 עמדו על כ-31 מיליון שקל וכ-48 מיליון שקל, בהתאמה. הרווח התפעולי של אי די סי בשנים 2022 ו-2023 עמד על כ-8 מיליון שקל וכ-17 מיליון שקל, בהתאמה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה