השוק

כ-12.5 מיליארד דולר: זה ההישג של ההייטק הישראלי בעת המלחמה

מכון המחקר והמדיניות RISE Israel מדווח כי במהלך 12 החודשים האחרונים חברות ההייטק הישראליות נהנו מהישג מרשים בגזרת ההשקעות – נרשמו 93 רכישות ומיזוגים בסכום כולל של כ-12.5 מיליארד דולר

מערכת ice | 
ההייטק בזמן מלחמת חרבות ברזל (צילום פלאש 90/ דוד כהן, shutterstock)
מלחמת חרבות ברזל השפיעה באופן משמעותי על ענף ההייטק הישראלי ולצד הדיווח כי נרשמה ירידה מדאיגה של 30% בהשקעות בענף, דו"ח של ארגון סטארט-אפ ניישן סנטרל (SNC) פרסם נתונים מעודדים בחודש מרץ האחרון אשר מצביעים כי בהייטק הישראלי גייסו 3.1 מיליארד דולר מאז ה-7 באוקטובר ב-220 סבבי השקעה. 
על רקע נתונים אלו שפורסמו בחודשים הקודמים, מכון המחקר והמדיניות RISE Israel ערך עבור אתר "ישראל היום" ניתוח מעמיק בנושא השפעות המלחמה על ענף ההייטק הישראלי.
על פי הנתונים, במהלך 12 החודשים האחרונים (יוני 2023 עד מאי 2024) עולה כי חברות ההייטק הישראליות רשמו הישג מרשים בגזרת הרכישות והמיזוגים. על אף החששות בהשקעות ושיתופי פעולה בהייטק במהלך המלחמה, מציין מכון המחקר והמדיניות כי הענף נהנה מ- 93 רכישות ומיזוגים בסכום כולל של כ-12.5 מיליארד דולר, כאשר בתקופה המקבילה בשנה שעברה הנתון עמד על 11.8 מיליארד דולר. 
כזכור, בחודש האחרון רשם ענף ההייטק הישראלי הישג משמעותי בגזרת העסקאות ושיתופי הפעולה, נוכח העובדה כי ענקית השבבים אנבידיה רכשה שתי חברות סטארט אפ ישראליות בסכום של כמיליארד דולר. ספקית מיקרו-השבבים המוכרת רכשה את חברת Run:ai ב-700 מיליון דולר ואילו את חברת Deci היא רכשה בסכום מוערך של 300 מיליון דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה