השוק

מנכ"ל צ'ק פוינט מרוויח: מוכר מניות בשווי 50 מיליון דולר

רגע לפני שהוא פורש מתפקידו, גל שויד מנכ"ל ענקית הסייבר צ'ק פוינט, בעסקת ענק. שויד, אשר מהווה בעל המניות הגדול ביותר בחברה עומד למכור 1.3 מיליון מניות של החברה ולהכניס לכיסוי 50 מיליון דולר
מערכת ice | 
גיל שויד מנכ"ל צ'ק פוינט (צילום ניב קנטור, יחצ)
איש העסקים גיל שויד, אשר מוכר יותר כמנכ"ל חברת הסייבר הישראלית צ'ק פוינט (תפקיד בו הוא נמצא מאז הקמת החברה ב-1993), איננו מקבל מהחברה שכר או בונוסים מהחברה, אלא הקצאות אופציות בלבד. המצב קורה בשל בקשתו של שויד ובמטרה לייצר התאמה בין התגמול שלו לבין האינטרסים של בעלי המניות האחרים בחברה. 
אכן, הקצאת אופציות שבוצעה ב-2017 אשר פוקעת בימים אלה מעידה על כך ששויד ללא ספק נהנה מהעלייה במחיר המניה של החברה. על פי דיווח שהועבר לרשות ניירות הערך של ארה"ב, שויד צפוי למכור כ-1.3 מיליון מניות בתמורה לכ-200 מיליון דולר.
גם לאחר מכירת המניות הנוכחית, שויד צפוי להישאר בעל המניות הגדול ביותר בחברה ורק בסוף השנה הנוכחית הוא החזיק ב-25.3% ממניות החברה שהשווי הנוכחי שלהן מגיע לכ-4.5 מיליארד דולר. מלבדו לא היו עוד בעלי עניין בצ'ק פוינט. עד כה, שויד לא נהג למכור את המניות שברשותו, אלא מדי פעם הוא מכר אופציות שפוקעות.
כאמור, צ'ק פוינט הישראלית אשר פועלת בתחם הסייבר נסחרת החל משנת 1999 בנאסד"ק. נכון לעכשיו החברה נסחרת לפי שווי של 17.1 מיליארד דולר ומאז שמניית החברה הגיע השנה לשיא של כל הזמנים, היא הספיקה לרדת ב-9%. שויד מצדו, הודיע בחודש פברואר האחרון, שלאחר שלושה עשורים בתפקיד המנכ"ל הוא החליט לפנות את מקומו ולעבור לתפקיד היו"ר הפעיל בחברה ונכון לשעה זו טרם דווח על כך שנמצא לו מחליף.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה