דיגיטל וטק

מיקרוסופט מכריזה: נשיק חנות משחקי מובייל, מהן ההשפעות על השוק?

מיקרוסופט, ממשיכה להעמיק את הנוכחות שלה בשוק הגיימינג. כעת, החברה פותחת חזית נוספת בתחרות מול אפל וגוגל ומכריזה על כך שתשיק במהלך חודשי הקיץ חנות משחקי מובייל חדשה. כל הפרטים 
עידו מור | 
חברות גיימינג (צילום shutterstock, pixabay)
הנוכחות של ענקית הטק מיקרוסופט, בשוק הגיימינג איננה דבר חדש. במקביל לנתח השוק שהיא מחזיקה בזכות ה-Xbox והרחבת הפעילות של ספריית המשחקים ה-Game Pass, החברה נוקטת גם בצעדים נוספים.
לאחר בחודש אוקטובר 2023, החברה השלימה את רכישת מפתחת המשחקים Activision Blizzard King, תמורת 69 מיליארד דולר החברה הפתיעה את השוק בהצהרתה האחרונה. ביום חמישי האחרון, מיקרוסופט הצהירה שבמהלך השנה הקרובה, היא עומדת להשיק חנות משחקים לסמארטפונים. ההודעה התפרסמה במהלך ריאיון שנערך עם נשיאת Xbox שרה בונד לבלומברג. 
לפי בונד, החנות (שטרם נבחר לה שם), ככול הנראה תושק במהלך חודש יולי תחילה בדפדפני האינטרנט ולא באפליקציה ייעודית בדומה לחנויות אפליקציות מתחרות (כמו App Store או Google Play).
המהלך הנוכחי של מיקרוסופט, ירחיב למעשה את התחרות שלה אל מול המתחרות הגדולות גוגל ואפל זאת משום שמרבית המשחקים לטלפונים הניידים נמכרים ומורדים דרך חנויות האפליקציות שלהם. בונד הוסיפה ואמר שחנות האפליקציות החדשה תאפשר למשתמשים לא להיות מוגבלים לאקוסיסטם אחד. 
ההחלטה של מיקרוסופט להיכנס לשוק המשחקים לסמארטפונים באה בצל נתוני ההכנסות הגבוהים שלו. על פי הדוחות האחרונים, שוק המשחקים לסמארטפון, מרוויח כמו שוק המשחקים למחשב ולקונסולות יחדיו. על פי הנתונים, סך ההכנסות של תעשיית המשחקים למוביל מכלל ההכנסות של הגיימינג ברחבי העולם עומד על 90.5 מייארד דולר.
הנתון הנ"ל נובע מהעובדה שלמרות שלצרכן המומצע יש מחשב או קונסולת משחקים, לרובם יש סמארטפון וכתוצאה מכך, התפוצה של משחקי המובייל רחבה יותר. החשיפה של החברה מתרחשת כשרק בשבוע שעבר, החברה הכריזה שתסגור ארבע אולפני פיתוח משחקים שבבעלותה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה