השוק

סקר היועצים הגדול: 71% מעריכים שהבורסה בת"א תטוס השנה

לקראת יום העצמאות ערכה הבורסה סקר בקרב יועצי ההשקעות; מהנתונים עולה כי 71% מיועצי ההשקעות שלקחו חלק בסקר מעריכים שמדד ת"א 125 יעלה ביותר מ-10% השנה; ומה הם חושבים על ה-S&P500? הכל בפנים
ניצן כהן | 
וול סטריט, הבורסה לניירות ערך בתל אביב (צילום shutterstock, פלאש 90/ אדם שולדמן)
לקראת יום העצמאות ערכה הבורסה סקר בקרב יועצי ההשקעות בישראל לגבי ההערכות שלהם לשנה הקרובה. צריך לזכור שלא בטוח שמדובר בסקר מייצג, אבל הנתונים שלו מתכתבים היטב עם ההתנהגות של שוק ההון מתחילת השנה וזה אומר (בגדול) שפיהם וליבותיהם של היועצים - שווים.
אם כן, מעל 71% מיועצי ההשקעות סבורים שמדד ת"א-125 יעלה ביותר מ- 10% בשנה הקרובה ואילו רק 25% סבורים שמדד ת"א-125 יעלה לכל היותר ב- 5%. מנגד רק כ- 3% סבורים שמדד ת"א-125 יירד בלא יותר מ- 5%.
כ-60% מהיועצים סבורים שמדד S&P500 יעלה ביותר מ- 10% ואילו 31% סבורים שיעלה ב- 5% לכל היותר. מנגד 8.5% סבורים שמדד S&P500 יירד בלפחות 5% בשנה הקרובה. כ-55% מהנשאלים סבורים שריבית בנק ישראל תעמוד על בין 3.5% - 4% ואילו 31% סבורים שריבית בנק ישראל תעמוד על בין 4% - 4.5.
יניב פגוט, סמנכ"ל מחלקת מסחר בבורסה התייחס לתוצאות הסקר ואמר: "היועצים אופטימיים מאוד ביחס לשווקי המניות בישראל ובארה"ב ומרביתם מאמינים כי השווקים הללו יעלו בלמעלה מ-10% בשנה הקרובה. בנוסף, עולה מהסקר כי להערכת היועצים הריבית בישראל תרד בין פעמיים לארבע פעמים בשנה הקרובה. מדובר בהערכה אופטימית יחסית, המניחה כי התנאים המוניטריים בעולם ובישראל יאפשרו לבנק ישראל להקל באופן עקבי את התנאים המוניטריים בישראל.
"מעניין לציין כי מרבית יועצי ההשקעות סבורים כי האינפלציה בישראל תסתכם בשנה הקרובה בטווח של 2.5%- 3.5%, כלומר ברף העליון של יעד בנק ישראל ואף למעלה מכך, ולמרות זאת קיימת אופטימיות לגבי תוואי הריבית העתידי של בנק ישראל.
"מרבית יועצי ההשקעות סבורים כי שער החליפין של השקל אל מול הדולר יעמוד ביום העצמאות הבא בטווח של 3.5 – 3.7 שקלים לדולר. זוהי הערכה סמויה שהמציאות הביטחונית במשק תתייצב וכי פערי הריביות בין הריבית השיקלית לדולרית לא יתרחבו וכי השקל יחזור למסלול התחזקות רב שנתי שאיפיין אותה במשך כרבע מאה. ככל שהתחזקות השקל תתממש, היא תתמוך בסביבת אינפלציה נמוכה יותר ותקנה גמישות מוניטרית יותר לבנק ישראל.
"היה והתחזיות הללו יתממשו, אזי תיק השקעות בעל חשיפה גבוהה יחסית למניות בישראל וארה"ב, חשיפה מאוזנת בין שקליים לצמודים, מח"מ בינוני וחשיפה נמוכה לדולר, יניבו ביצועים יפים בעוד שנה. ימים יגידו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה