השוק

דריכות בשוק המט"ח: הדולר יורד ב-0.5% ומתבסס על ה-3.7 שקל

הריסון שהפגין צה"ל בכניסה לרפיח, כמו גם יציאת המשלחת הישראלית למו"מ בקהיר עם ברכת הדרך של בני גנץ להגיע להסכם, מטפטפת אופטימיות לשוק המט"ח - ומכאן אנחנו רואים את הדולר נחלש יום שני ברציפות
ניצן כהן | 
הדולר יורד (צילום shutterstock)
בשוק ההון נרשמת דריכות זה היום השני ברציפות אבל בסך הכל ניתן לראות את האופטימיות הזהירה של השחקנים בשוק הזה. מקורה של האופטימיות נעוצה במצב הביטחוני ובעלייה בסיכויים שיגיע הסכם לשחרור החטופים ומכאן תיסלל הדרך ליציבות והתחלה של שיקום וזה יוצר סוג של היפוך מגמה במסחר במט"ח ביומיים האחרונים.
אם כן, הבוקר נסחר הדולר ברמה של 3.7 שקל, רמה נמוכה בכ-0.5% מהרמה בה נסחר הדולר אתמול ואלה חדשות פחות או יותר טובות. האירו יורד בכ-0.7% ונסחר ברמה של 3.98 שקל והלירה שטרלינג יורדת בכ-1% 4.625 שקל.
 
בבורסה נרשמת יציבות הבוקר וזה אומר שמדדי ת"א 35 ו-125 נסחרים כמעט ללא שינוי. יציבות נרשמת גם בחוזים העתידיים על מדדי המניות המובילים בניו יורק.
כאן המקום לציין שבתקופה האחרונה יש יותר הערכות של אנליסטים שהשוק האמריקאי ובעיקר ה-S&P500 צריך לעבור סוג של תיקון ולכן המשקיעים ממשים סחורה בארה"ב ומטים כסף למספר מניות מצומצם בישראל כשהנחת העבודה היא שעד שהשוק האמריקאי יסיים את התיקון שלו, אם וכאשר יגיע, הרי שניתן לייצר תשואה עודפת בשוק המקומי שלטוענת המוסדיים מתומחר נמוך מידי. כך או אחרת מדובר בסוג של תמריך למשקיעים המוסדיים לקרוא לכסף מארה"ב לישראל, ככל שהסיכויים לשחרור החטופים עולים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה