השוק

לאחר הודעת בנק ישראל: זו התחזית של דויטשה בנק עד סוף השנה

היום פרסם נגיד בנק ישראל את גובה הריבית לחודש הקרוב וההחלטה, איך נגיד זאת בעדינות - היא לא הייתה פשוטה; בדויטשה בנק מעלים את תחזיות הריבית של ישראל אולם התחזית הזו עשויה להשתנות אם תחתם עסקה לשחרור החטופים
ניצן כהן | 
דויטשה בנק (צילום ויקיפדיה)
היום (שני) פרסם בנק ישראל את ההחלטה שלו לגבי המדיניות המוניטרית לתקופה הקרובה ומדובר בהחלטה מעניינת. ההחלטה להותיר את הריבית בשיעור של 4.5% תופסת את ישראל בנקודת זמן בה המלחמה נמצאת רגע לפני נקודת שיא נוספת, כשבמקביל האמריקאים פועלים בנחישות להגיע לעסקה לשחרור החטופים ואולי אף להסדר מדיני וזה משנה את פרמיית הסיכון של ישראל, לכל כיוון.
הנתון השני הוא האינפלציה עצמה שאמנם עושה רושם של "יורדת מדרגה" אבל עדיין הסיכונים שלה גבוהים גם כן. בין אלה לאלה לקח הנגיד בחשבון את פערי הריביות מול העולם ומכאן שההחלטה שלו (או נכון יותר של הוועדה המוניטרית) לא הייתה פשוטה כלל. לקראת ההחלטה נרשמה תנודתיות גדולה בשוק המט"ח ובשוק האג"ח ומכאן חשוב לראות איך הבנקים הזרים רואים את הדברים.
 
דויטשה בנק פרסם היום את הניתוח שלו לדברים והמסקנה שלו אינה חד משמעית לגבי הטווח הקצר (מאוד) אבל לטווח הבינוני והארוך יש להם מסקנות נחרצות. "למרות ששינינו את תחזיתנו לישיבת אפריל, התפיסה המבנית שלנו לגבי המדיניות המוניטרית בישראל לא השתנתה.
"הדלת להקלה נוספת נותרה פתוחה לרווחה לנוכח ריביות ריאליות חיוביות, ולדעתנו, ציפיות אינפלציה מעוגנות היטב (אם כי בעלייה). דעתנו על דחיית ההקלה הנוספת היא תוצאה ישירה בלבד של העלייה בסיכונים החיצוניים והמקומיים במהלך השבועות האחרונים. עם זאת, מחזור הירידה בריבית במהלך שנת 2024, כנראה יהיה עתה הדרגתי יותר מכפי שציפינו תחילה - והסיכונים נוטים יותר למספר הורדות נמוך יותר מאשר גבוה יותר.
"אנו כעת צופים שריבית בנק ישראל  תעמוד על 3.75% עד סוף השנה (לעומת 3.5% קודם), כאשר הורדת הריבית הבאה של 25 נקודות בסיס צפויה להתרחש בישיבה הבאה במאי - בהנחה שלא תהיינה הסלמות גאו-פוליטיות נוספות וכנראה גם ירידה מסוימת בתנודתיות בשוק המט"ח. התחזית שלנו לגבי רמת הריבית הנייטרלית אורכת הטווח של 2.5% לא השתנתה, אך כעת אנו צופים שרמה זו לא תושג לפני הרבעון הרביעי של שנת 2025 (לעומת רבעון 3 של שנת 2025 קודם לכן)" כתבו האנליסטים של הבנק ללקוחות שלהם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה