השוק

דוחות חזקים ל-yes: שברה שיא רווחיות של 10 שנים

חברת הטלוויזיה הרב-ערוצית (שהיא כבר למעשה חברת תקשורת) סיימה את השנה עם רווח מתואם של 99 מיליון שקל, וזה הופך את 2023 לשנת שיא של 10 שנים; החברה מצליחה להעביר את הלקוחות לתשתיות האינטרנט בקצב משביע רצון
ניצן כהן |  1
חברת yes (צילום shutterstock)
חברת yes היא חברה מאוד מעניינת. החברה קמה על בסיס ההבטחה לשדר טלוויזיה רב-ערוצית באמצעות הלוויין ובכך להיות במעלה הדרך גם חברת תשתית שתתחרה בתשתיות של HOT ועם קצת מזל גם עם התשתיות של בזק עצמה ובדרך הזו, קיוו האבות המייסדים של שוק התקשורת, יהיו 3 חברות תשתית בישראל.
אבל העולם השתנה ו-yes קיבלה החלטה לחסל את השידור הלוויני שלה ולהעביר את הלקוחות לשידורים באמצעות רשת האינטרנט, פרישת הסייבים המואצת של בזק ולמעשה החלטה אחת אמיצה של שר התקשורת בממשלת השינוי, יועז הנדל, האיצה את תהליך פרישת הסיבים ואיפשרה ל-yes לצמצם עלויות באופן דרמטי, ולהישען על התשתית של בזק.
 
בזק מצידה הבטיחה בדרך הזו שלא תקום תשית נוספת מתחרה, אבל זו היסטוריה. מאז yes מתמקדת בתוכנית האסטרטגית להעביר תוך מספר שנים מצומצם את כל לקוחותצ הלווין שלה לתשתית הסיבים והדו״ח הכספי של החברה, שפורסם היום, מלמד את הנתון המשמעותי הבא: למעלה מ-70% מלקוחות הטלוויזיה של yes עברו לתשתית ה-IP כשעל הדרך, החברה גם הצליחה לשווק חבילות משולבות של אינטרנט וטלוויזיה וזה כבר הופך את השנה הזו לשנה ששובר שיא רווחיות של עשור.
מנתוני החברה עולה כי ההכנסות בשנת 2023 הסתכמו בכ-1.31 מיליארד שקל, עלייה של כ-2.5%, אשר נבעה מצירוף לקוחות לחבילות משולבות טלוויזיה וסיבים לצד שיתופי פעולה בינלאומיים בתוכן. ברבעון הרביעי ההכנסות הסתכמו בכ-316 מיליון שקל, ירידה של כ-4.2%, בעיקר כתוצאה מהשפעת המלחמה וממכירת תוכן ברבעון מקביל אשתקד.
ההוצאות התפעוליות בשנת 2023 הסתכמו בכ-1.22 מיליארד שקל, ירידה של כ-46 מיליון שקל. ברבעון הרביעי ההוצאות התפעוליות הסתכמו בכ-286 מיליון שקל, ירידה של כ-43 מיליון שקל. הירידה נבעה בעיקר מירידה בהוצאות פחת וירידות ערך.
ה-EBITDA בשנת 2023 הסתכם בכ-260 מיליון שקל, עלייה של כ-25.6%. ה-EBITDA המתואם בשנת 2023 הסתכם בכ-257 מיליון שקל (שיעור EBITDA מתואם – 19.6%), עלייה של כ-21%. ברבעון הרביעי ה-EBITDA המתואם הסתכם בכ-59 מיליון שקל (שיעור EBITDA מתואם – 18.8%), ללא שינוי מול רבעון מקביל.
הרווח הנקי בשנת 2023 הסתכם בכ-102 מיליון שקל, לעומת כ-13 מיליון שקל בשנת 2022. הרווח הנקי המתואם בשנת 2023 הסתכם בכ-99 מיליון שקל, לעומת כ-18 מיליון שקל בשנת 2022. ברבעון הרביעי הרווח הנקי המתואם הסתכם בכ-24 מיליון שקל לעומת כ-3 מיליון שקל ברבעון המקביל. 
התזרים החופשי בשנת 2023 הסתכם בכ-11 מיליון שקל, לעומת תזרים חופשי שלילי של כ-17 מיליון שקל בשנה המקבילה. השיפור בתזרים החופשי נבע משיפור בתוצאות העסקיות ופערי עיתוי בהון החוזר. 
אילן סיגל, מנכ"ל פלאפון ו-yes: "החברות מסכמות שנה עסקית ופיננסית חזקה על אף השפעות המלחמה. נרתמנו למאמץ הלאומי, הרחבנו את פריסת הרשת, והשקענו משאבים בסיוע והקמת שירותים חיוניים לכוחות הביטחון וההצלה ולמפונים.
״yes מסכמת שיא של למעלה מעשור ברווח הנקי, עלייה בהכנסות וצמיחה בכל מדדי הרווחיות, הודות לעלייה בצירוף לקוחות לחבילות משולבות טלוויזיה וסיבים ושיתופי פעולה בינלאומיים בתוכן.
"המיקוד העסקי שלנו מוכיח את עצמו והפכנו לשחקן סיבים בשוק עם למעלה מ-44 אלף לקוחות תוך כשנה.yes  ממשיכה להוביל את שוק הטלוויזיה על גבי אינטרנט עם כ-408 אלף לקוחות המהווים כ-71% ממצבת הלקוחות שלנו, במקביל להשקעה בהפקות המקור ששוברות שיאי צפייה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יס החברה הכי גרועה בעולם! (ל"ת)
    נורית 03/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור