בחירות 2022

נתניהו מגיב לתכנית של סמוטריץ': "הצעתו לא מחייבת אותנו"

יו"ר הליכוד בנימין נתניהו מגיב לתכנית של יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' הטומנת בחובה סעיף יקר ללבו של נתניהו שאומר היום: "הרבה פעמים אני נתקל בחברים שרוצים לעזור לי יותר ממה שאני צריך, מעלים כל מיני הצעות, אנחנו נבחן את ההצעה"
דוד זולדן | 
נתניהו וסמוטריץ (צילום יהונתן סינדל ואוליבייר פיטוסי פלאש 90)
בכנס התאחדות התעשיינים היום (רביעי) בתל אביב, יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו התייחס לתוכנית של יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' לרפורמה במערכת המשפט ואמר כי "הרבה פעמים אני נתקל בחברים שרוצים לעזור לי יותר ממה שאני צריך, מעלים כל מיני הצעות, אנחנו נבחן את ההצעה. סמוטריץ' מעלה הצעות משלו, אבל מי שמחליט על המדיניות זה מפלגת השלטון וראש הממשלה, וההצעה שלו לא מחייבת אותנו. אני לא מתכוון לשנות את החוקים של מדינת ישראל".
כנס ראשי המפלגות של התאחדות התעשיינים נערך היום ובו התארחו פוליטיקאים מכל קצוות הקשת הפוליטית ויצר כותרות למכביר. בנוגע לדרישותיו של סמוטריץ' ואמירותיו לגבי התיקים בהם הוא מעוניין אמר נתניהו כי "התיקים המרכזיים של האוצר והביטחון צריכים להישאר אצל הליכוד. בשביל זה אנחנו צריכים ליכוד גדול וכמובן שהציונות הדתית תהיה בקואליציה וגם בן גביר. אנחנו נקים ממשלה לאומית. אבל הניהול המרכזי יישאר בליכוד וככה נוביל לתוצאות".
נתניהו התייחס לסוגיית יוקר המחייה ואמר כי "צריך להקפיא את המשכנתאות ואת מחוללי האינפלציה. הרי מה שמחולל את האינפלציה זה כמה מרכיבי יסוד שהם החשמל, המים, הדלק והארנונה. אם אתה עוצר את הגלגל הזה אז כולם נעצרים. הייתי בהלם שבממשלה עכשיו הם לא עצרו את זה, וזה גם לא היה עולה כלום. אבל אתה לא יכול לשים נהג של קורקינט בתוך מרצדס".
עוד אמר נתניהו כי "אין סתירה בין כלכלת שוק חופשי ורווחה. בלי שוק חופשי אין כסף לרווחה. הדבר הזה כבר מובן היום. בגרעין של הכלכלה החופשית אנחנו נותנים לעסקים להתקדם ומוחקים את הבירוקרטיה איפה שזה אפשרי, וכשיש לך את זה, אז יש לך כסף לתת וקודם כל הייתי נותן לזוגות צעירים. לכן אמרתי כבר בממשלה הקודמת שניתן חינוך חינם מגיל 3. אבל עכשיו שואלים אז מה המקורות, אז יש תקבולי מיסים וגם קרן העושר מהגז הטבעי- הקרן נועדה לחינוך. הגז הטבעי מחזק את הכלכלה והתעשייה ומעניק לנו עוד כסף לרווחה".
כמו כן ציין נתניהו "אני רוצה שילדים ילמדו אנגלית חובה כבר בגן. אנחנו גם נמצא דרך לצרף את החרדים בהידברות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה