בחירות 2022

מיכאל מלכיאלי בריאיון: "מרב מיכאלי לא תהיה בקואליציה"

יו"ר סיעת ש"ס, ח"כ מיכאל מלכיאלי בריאיון ל ice מסלק את הספקות ומבהיר כי ש"ס לא תשב בממשלה הבאה עם יו"ר העבודה: "אדם עם אפס הישגים לציבור" ותוקף את ליברמן עם אצבע מאשימה לליברמן בעלייה במקרי אלימות נגד דתיים 
דוד זולדן |  1
מיכאל מלכיאלי (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
יו"ר סיעת ש"ס, ח"כ מיכאל מלכיאלי בריאיון ל-ice מסלק את הספקות ומבהיר עם מי ש"ס לא תשב בממשלה הבאה: "אדם עם אפס הישגים לציבור. נעשה הכול כדי שמירב מיכאלי לא תהיה בקואליציה". על העלייה במקרי האלימות נגד דתיים הוא מדגיש: "אלה שרודפים אחרי יהודים דתיים הם מחבלים לכל דבר". מלכיאלי מטיל את האשמה על ליברמן: "מדינה שמקבלת בשלוות נפש פוליטיקאי שקורא לשלוח יהודים חרדים במריצות למזבלה ואין גינוי מקיר לקיר אז מה הפלא שבן אדם לוקח ברצינות את דבריו ועושה מעשה?".
ח"כ מיכאל מלכיאלי יו"ר סיעת ש"ס בריאיון ל-ice  תוקף בחריפות יתרה את יו"ר מפלגת העבודה ומטיח בה האשמות קשות: "אדם עם אפס הישגים לציבור וככלי ריק היא משמיעה רעש. אנחנו רוצים שתהיה כאן מדינה יהודית ואנחנו יודעים שמדינה יהודית ופתיחת תחבורה ציבורית בשבת זה לא הולך ביחד. לכן אנחנו נעשה הכול כדי שמירב מיכאלי לא תהיה בקואליציה". על תקיפת חסידי חב"ד: "זו תוצאה ישירה מהסתה פרועה בתקופה מאוד רעה נגד המגזר החרדי. אנחנו כמובן קוראים למשטרת ישראל לאתר את אותם 'מחבלים' שרודפים אחרי יהודים דתיים כך אני מכנה את אותם אלה שרודפים יהודים דתיים ברחוב כי הם בעיני מחבלים לכל דבר. מה זה הדבר הזה שתוקפים נערים חב"דניקים באמצע הרחוב? לצערנו זה עבר בשקט. דממה. ציוץ כמעט ולא נשמע מהפוליטיקאים אבל אם זה היה הפוך, היית רואה פה כותרות באותיות של קידוש לבנה. זה לא היה יורד מסדר יום הציבורי. אם זה היה אדם חרדי שעושה את זה - הציבור החרדי היה עובר עליהום. כבר נעשו דברים הרבה פחות חמורים וליברמן יצא מהמערה שלו ודיבר וקשקש. כשתוקפים אדם חרדי זה כנראה פחות חשוב".
הקמפיין של ש"ס הוא לא דתי אלא נטו סוציאלי. יתכן שאתם מכוונים לנגוס אפילו ממצביעי השמאל?
"אנחנו לא מתכננים לקחת קולות מהשמאל כי אין שמאל סוציאלי במדינת ישראל. העבודה ומרצ הן מפלגות שמתהדרות במצע שדואג לפריפריה ולרווחת תושבי ישראל. הם טובים בדיבורים אבל הם לא באמת שם. אנחנו המפלגה היחידה שמבטיחה וגם מקיימת וזו התחייבות לא קלה ועול לא פשוט משום שאנחנו מתחייבים לתת הרבה מאוד כסף לציבור. בסוף אנשים יבואו אלינו בטענות אם לא נקיים ולכן אנחנו מתחייבים לעקוב אחרי הדברים וליישם אותם הלכה למעשה".
האם אתה מודאג מהפיצול ביהדות התורה? בסוף הכול קשור אליכם. זה עשוי להשפיע על גוש ה - 61 שהרי פיצול כזה משמעו המלכת גוש השינוי. אתה לא חש צורך להתערב?
"הפיצול ביהדות התורה הוא משבר שמנוהל בידי גדולי ישראל. אנחנו כפוליטיקאים אין לנו אמירה במחלוקת הזאת ואני בטוח שתקלה לא יוצאת מידיהם של גדולי התורה וזקני הדור. יחד עם זאת אני מתפלל, מקווה ומצפה שבסוף יהיה איחוד ונלך כולם ביחד. בסוף זה לא שיקול של פוליטיקאים ונתון להכרעת ההנהגה הרוחנית".
 האם תדרשו את משרד הדתות לאור הטראומה שחוויתם בעידן השר לשעבר מתן כהנא?
"אנחנו נדרוש להקים ממשלה חברתית. ממשלה שתשמור על זהותה היהודית של המדינה, ממשלה שתדאג להחזיר את השלטון לעם ולא לקליקה מאוד קטנה ושלטת ששלטה בשלטון בצורה של נכלויות ושגנבו קולות מימין והעבירו אותם לשמאל. קודם כל עוד לא פוצצנו את הבלון. ברגע שנגיע לשם אז נדרוש את תיק הדתות ונתקן נזקים".
ואם לא תגיעו ל - 61. מה אז?
"כדי שלא נגיע לסיטואציה הזו אנחנו עובדים מאוד קשה כדי שזה לא יקרה".
מיכאלי פועלת להפעיל רכבת בשבת וגלאון מצהירה על מרחב ציבורי פתוח בשבת. כיצד אתה פועל כדי למנוע את זה?
"יש ביטוי בגמרא "'ִסְתְּרָא בִּלְגִינָא קִישׁ קִישׁ קָרְיָא' שמופיע בתלמוד בבלי ופירושו המילולי של הפתגם הוא 'מטבע בכד קורא "קיש קיש', כלומר, מרעיש יותר מכד מלא מטבעות, והוא משל לאדם טיפש המתפאר במעט החוכמה שיש לו. הטיפש משול בכך לכד ריק מתוכן, לעומת הפיקח, המלא בחוכמה. לצערנו מפלגת העבודה ומיכאלי הם ככלי ריק. היא התעסקה עם תמרורים ותמרורות ופקקים ופקקות. ועם הדברים הכי מיותרים שיש ובפקקים ובדברים הכי דחופים שצריך לטפל בתחבורה הציבורית היא לא מטפלת. היא מתהדרת באיזה כביש שהיא פתחה ושעוד הרבה לפני שנכנסה לפוליטיקה הוא כבר היה בשלבי בניה. כלומר, היא אדם עם אפס הישגים לציבור וככלי ריק היא משמיעה רעש. אנחנו רוצים שתהיה כאן מדינה יהודית ואנחנו יודעים שמדינה יהודית ופתיחת תחבורה ציבורית בשבת זה לא הולך ביחד. לכן אנחנו נעשה הכול כדי שמירב מיכאלי ומפלגת העבודה לא תהיה בקואליציה. המצביעים שבאמת אכפת להם מהשבת ו'מכבד את אביך ואת אמך' ו'מהשבת אבדה', מי שהדברים הללו חשובים לו לא רוצה את מירב מיכאלי שם".
אנחנו רואים תקיפה של חב"דניקים שמניחים תפילין. יותר גילויי אלימות כלפי אנשים דתיים ברחוב. אולי אלה תוצאה של אמירות נבחרי ציבור שמתורגמות למעשים?
"זו תוצאה ישירה מהסתה פרועה בתקופה מאוד רעה נגד המגזר החרדי. אנחנו כמובן קוראים למשטרת ישראל לאתר את אותם 'מחבלים' כך אני מכנה אותם את אותם אלה שרודפים יהודים דתיים ברחוב. מה זה הדבר הזה שתוקפים נערים חב"דניקים באמצע הרחוב? לצערנו זה עבר בשקט. דממה. ציוץ כמעט ולא נשמע מהפוליטיקאים אבל אם זה היה הפוך, היית רואה פה כותרות באותיות של קידוש לבנה. זה לא היה יורד מסדר יום הציבורי. אם זה היה אדם חרדי שעושה את זה - הציבור החרדי היה עובר עליהום. כבר נעשו דברים הרבה פחות חמורים  וליברמן יצא מהמערה שלו ודיבר וקשקש. כשתוקפים אדם חרדי זה כנראה פחות חשוב".
זה לא מדאיג אותך?
"זה מאוד מדאיג אותי. מדינה שמקבלת בשלוות נפש פוליטיקאי שקורא לשלוח יהודים חרדים במריצות למזבלה ואין גינוי מקיר לקיר אז מה הפלא שבן אדם לוקח ברצינות את דבריו ועושה מעשה?".
 
מודאג מזליגת מנדטים לבן גביר?
"בן גביר היה בגוש הימין ונשאר בגוש הימין, כך שאיני מודאג. אנחנו רואים בשטח ש"ס חזקה יותר. גם הסקרים מנבאים לנו הרבה מנדטים ואנחנו עובדים מאוד קשה לא רק כדי לשמור על הכוח אלא אף להגדיל את הכוח".  
איך תיראה ש"ס בעידן שאחרי הרב שלום כהן?
"הרב השאיר אחריו חלל גדול. הרב שלום כהן המשיך את דרכו של הרב עובדיה בהנהגת הדור ובהנהגת תנועת ש"ס. אני הייתי לא מעט אצל חכם שלום וממרום גילו ראיתי כמה שהוא השפיע וכמה שהוא היה אב הרחמן ומודאג מהמצב הרוחני וגם הכלכלי. אני רוצה לספר לך, כשבאו אליו וסיפרו לו ואני זוכר שגם דרעי היה נוכח שאשתו נפטרה אז חכם שלום אמר 'ברוך דיין האמת ויהי שם השם מבורך'. אבל כשדיברו אתו על גזירות הממשלה ויוקר המחיה שמתעללת בפריפריה והחלשים היה בוכה ובוכה כי היה אכפת לו מהעגלה הריקה של עם ישראל ושלא מצליח למלא אותה לפני שבת. היה אכפת לו מהשבת וכבוד שמים היה חשוב לו. אנחנו ממשיכים את דרכו של חכם שלום שהמשיך את דרכו של הרב עובדיה ונמשיך בדרכם כי הצבעה לש"ס היא קיום הצוואה שלהם וככה אנחנו פועלים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מה זה הראיון המלטף הזה? מתי תקפו חרדים?
    גל 09/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואם אלו יהודים שתקפו (ולא ערבים), אז לפי בן גביר אי אפשר לקרוא להם ״מחבלים״, לא?
    סגור