דיגיטל וטק

אפל צדקה? גוגל מכריזה על שינוי כיוון במכשירי אנדרואיד

מאז ומתמיד, אחד ההבדלים העיקריים בין משתמשי האייפון ומשתמשי אנדרואיד, היא האפשרות להוריד במכשירי אנדרואיד אפליקציות ממקורות חיצוניים. כעת, לאחר שהאיחוד האירופי אילץ את אפל, לשנות כיוון נראה כי גוגל הולכת לצד השני
מערכת ice |  2
גוגל (צילום pexels)
17 שנים, עברו מאז שהסמארטפון נכנס לחיינו ואין ספק שמאז הוא חולל מהפכה של ממש בתחומים רבים. כיום, ניתן להגיד כי העולם מתחלק באופן גס לבעלי אייפון ושאר המכשירים אשר מבוססים על מערכת ההפעלה אנדרואיד שפותחה על ידי גוגל.
אחד ההבדלים המשמעותיים ביותר בין הגישה של אפל, לזו של גוגל היא שבשונה מבעלי אייפון, משתמשי אנדרואיד יכולים להוריד באופן כמעט חופשי אפליקציות מקורות חיצוניים (נתון שגם השתנה בעקבות ההחלטה האחרונה של האיחוד האירופי). לפי טענת גוגל, היא מבצעת פיקוח על המקורות הללו על מנת לנטר אפליקציות זדוניות, אך נתונים חדשים שהיא מספקת מראים שזה לא מספיק.
גוגל פרסמה בבלוג האבטחה שעל פי מידע שנאסף עולה כי מספר האפליקציות הזדוניות מתקרב ליותר מחצי מיליון אפליקציות. בבלוג גוגל, כתבה בין היתר כי: "משתמשים שמורידים אפליקציות מהמקורות הללו (דפדפן, אפליקציות התכתבות ומנהלי קבצים) חשופים לסיכוני אבטחה בגלל החוסר בהגנות".
על כן, על מנת להגביר את המאבק באפליקציות הזדוניות החברה השיקה את Google Play Protect real-time scanning. למעשה, מדובר בעדכון מהותי למערכת סינון האפליקציות שפועלת ב-Google Play וגם מחוץ לה. בזכות העדכון הנוכחי, גוגל תסרוק את הקבצים שמשתמשים מורידים על מנת לבחון טרם התקנה אם מדובר בקובץ זדוני שעלול לסכנן את המשתמש ופרטיו האישיים.
כמו כן, גוגל דיווחה שהיא החלה להפעיל את הפיצ'ר החדש שפתחה במדינות כמו: בהודו, תאילנד, סינגפור ובברזיל, ולפי הממצאים היא מצאה במהלך הסריקות יותר מחצי מיליון אפליקציות זדוניות. נוסף על כך, עלה שהפיצ'ר עובד כמו שצריך כשהוא זיהה שהוא חסם יותר משלושה מיליון התקנות אפליקציות וקבצים.
תמונת המצב שגוגל, מציגה עגומה במיוחד כשלטענתה, האקרים רבים משכנעים את המשתמשים לנטרל את אמצעי האבטחה של מערכת ההפעלה כתנאי להתקנת האפליקציה. 
גוגל, גם הודיעה שיתוף פעולה חדש שלה עם סוכנות הסייבר בסינגפור במסגרתו הם יספקו להם מערכת חדשה שתנתח ותחסום בצורה אוטומטית את ההתקנה של אפליקציות שמשתמשות בהרשאות רגישות, שלרוב קשורות להונאות פיננסיות.
המהלך הנוכחי של גוגל, הוא מצד אחד דוגמא לשינוי המדיניות שלה ומצד שני ההוכחה שהיא לא מנסה לבצע מהלכים קיצוניים כמו איסור מוחלט להתקין אפליקציות צד שלישי, אלא רק מציעה פתרון שנועד להגן על המשתמשים מפני סכנות הרשת.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    גוגל תמיד עושה חצי עבודה, לא מושלם (ל"ת)
    ירון,,, 02/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור