דיגיטל וטק

מחקר: זינוק של 86% באנטישמיות מאז אירועי ה-7.10

ארגון CyberWell מפרסם דוח חדש שבודק קריאה לאלימות במדיה החברתית. בין הממצאים: נסיקה אדירה של 86% בתכנים אנטישמיים מאז אירועי השבת השחורה. "בשבועיים שקדמו ל-7.10 כלי ניטור המדיה החברתית של הארגון זיהו רק שלושה פוסטים בערבית עם המשפט "היטלר צדק" עם פוטנציאל חשיפה של 146,000. בשבועיים שלאחר מכן, מספר הפוסטים הוכפל בשיעור של 29,000% ופוטנציאל החשיפה עמד על 465,000"

מערכת ice | 
אנטישמיות-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
דוח מיוחד של ארגון CyberWell אשר פיתח פלטפורמה ייחודית למלחמה באנטישמיות ברשת באמצעות Data ומודלי AI, זיהה כי בעקבות אירועי ה-7 באוקטובר והמתקפה האלימה של ארגון הטרור חמאס, על אזרחים ישראליים, חלה נסיקה חדה בשנאת יהודיים ברחבי המדיה החברתית עד כדי הכפלה של השיח האנטישמי וקריאות אלימות כנגד יהודים וישראליים.
נרשמה עלייה ברורה של קריאות לאלימות פיזית כנגד יהודיים וישראליים, בעיקר בשיח ברשתות החברתיות של העולם הערבי שעלה מאחוזים בודדים בחודש שקדם, ל-61% מתוך כלל השיח שנוטר על ידי CyberWell בערבית מה-7.10 והלאה.
בנוסף, זוהתה עלייה של יותר מ-86% בתכנים אנטישמיים בסבירות גבוהה במגוון פלטפורמות של מדיה חברתית. בשיח הערבי ברשתות החברתיות, רואים שימוש גובר המהלל את הדמות של היטלר- מאז ה-7.10 זיהתה סייברוול כי חלה נסיקה של 1600% בהאשטאג HitlerWasRight# ברשתות באנגלית עם פוטנציאל חשיפה של 25 מיליון משתמשים בפלטפורמת X (טוויטר לשעבר) לבדה.
מנכ״לית הארגון טל-אור כהן מונטמאיור ציינה כי: "העלייה המאסיבית בתוכן אנטישמי וקריאות לאלימות נגד ישראלים ויהודיים בגולה לאחר ה-7 באוקטובר הוא אירוע יוצא דופן. מה שמדאיג במיוחד זה שעד עכשיו לא שמענו תכנית ברורה ומוסדרת מצד הרשתות החברתיות על הפקת הלקחים שלהם ואיך הם מתכוונים להגן על משתמשים ישראלים ויהודיים מפני אותו תוכן מסית ואלים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה