דיגיטל וטק

פייסבוק מעודדת פדופיליה? זו ההצעה לה סירבה

מהנדס פייסבוק לשעבר טען כי הציע למטא להפסיק את ההמלצות ל"אנשים שאתה עשוי להכיר" ולא להמליץ למבוגרים על ילדים - מאחר ומצא כי פיצ'ר זה עוזר למבוגרים להציע הצעות מגונות לילדים. בנוסף לכך הצפנת ההודעות שמטא הכניסה עשוי להקשות על גילויי התעללות
מערכת ice | 
מארק צוקרברג (צילום shutterstock, unsplash)
מהנדס פייסבוק לשעבר טוען שהציע למטא לבטל את הפיצ'ר "אנשים שאתה עשוי להכיר" ולהפסיק להציע המלצות למבוגרים על ילדים מכיוון שמצא שזה עלול לגרום לניצול ילדים. דיוויד ארב ניהל בשנת 2018 צוות שבדק אינטרקציות בלתי הולמות בין מבוגרים לקטינים בפייסבוק ומצא שהאלגוריתם "אנשים שאתה עשוי להכיר" הוא הגורם הראשי בה מבוגרים מצאו ילדים.
ארב אמר בראיון לוול סטריט ג'ורנל כי "זה היה פי מאה גרוע יותר ממה שציפינו, היו מיליוני פדופילים שכונו לעשרות מיליוני ילדים", הוא טוען שמבוגרים ביקשו מנערות מתבגרות תמונות של איבריהן תמורת סכומי כסף ואיימו להדליף תמונות עירום אם יסרבו. מטא החליטה לסרב להצעתו של ארב והכניסה הצפנות לפייסבוק ולוואטסאפ שעשוי להקשות על גילויי התעללות.
ארב טען כי מספר חודשים לאחר שהחברה סירבה להצעתו החליט להתפטר מתפקידו על דעת עצמו, במטא מסרו לוול סטריט ג'ורנל שטענותיו שגויות. דובר החברה אמר כי עובדים לשעבר יכולים להגיד דעותיהם, אבל אלה לא בהכרח העובדות. "במשך השנים השקענו מאמץ רב בבטיחות ילדים והגבלנו המלצות למבוגרים שיכולים להיות חשודים, הסרנו קבוצות גדולות של חשבונות מפרים ותמכנו בעדכון המרכז הלאומי עבור חוק דיווח על ילדים נעדרים ומנוצלים לכיסוי מצבי טיפוח רבים שלא נכללו בעבר" אמר דובר החברה אנדי סטון.
 
כזכור בתחילת החודש הודיעה מטא כי היא הופכת את ההצפנה של ההודעות להגדרות ברירת מחדל של הפלטפורמה באפליקציית מסנג'ר, מה שבעצם אומר שהשיחות עם החברים ובני המשפחה מוגנים מרגע שהם עוזבים את המכשיר, דבר שאומר שאף אחד כולל מטא לא יכול לראות מה נשלח או נאמר, אלא אם כן זה ידווח לחברה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה