דיגיטל וטק

תוצאות הניסוי הקליני בגלולת ההרזייה הקפיצו את מניית אפיטומי

מניית אפיטומי מדיקל מזנקת ב-30% על רקע תוצאות חיוביות מניסוי קליני בגלולת ההרזייה שפיתחה. התוצאות מקדמות אותה להגשת בקשה לאישור מנהל התרופות והמזון האמריקאי (ה-FDA)
מערכת ice |  1
null (צילום freepik, shutterstock)
על רקע תוצאות חיוביות בניסוי הקליני בגלולת ההרזייה שפיתחה, מניית אפיטומי זינקה ב- 30%. התוצאות מקדמות אותה להגשת בקשה לאישור התרופה מה-FDA. במחצית הראשונה של 2023, אפיטומי דיווחה על הפסד של 5 מיליון דולר, וכן תזרים מזומנים שלילי מפעילות שוטפת בהיקף דומה. בסוף התקופה היו לחברה שווי מזומנים ופיקדונות בסך 40 מיליון דולר. 
מאפיטומי נמסר: "לניסוי עצמו יש פרוטוקול וניתן לבחון את ההצלחה בו באופן מוחלט ומדויק. בהתאם לכך החברה דיווחה על הצלחה באופן מלא בניסוי. עבור אותם תנאים מינימליים שהיו בהסכם עם נסטלה, מדובר בתנאים נוספים בקשר לפרופיל המוצר אשר לא הוגדרו בצורה סטטיסטית ואשר לא ידענו איך נסטלה רואה אותם.
בדצמבר 2021 הונפקה החברה בבורסה לניירות ערך בתל אביב, וגייסה 185 מיליון ש"ח לפי שווי של 632 מיליון ש"ח לפני הכסף. בעת הנפקתה החברה טרם החלה בייצור מסחרי של התקן כמוסת ההרזיה, אך היא חתמה על הסכם עם חטיבת המזון הרפואי של חברת נסטלה העולמית.

הטכנולוגייה של אופטימיי מבוססת על פיגומי הידרו-ג'ל אשר מתרחבים מעצמם ומקופלים לכמוסה קטנה פרמצבטית סטנדרטית, המופקת מחומרי עזר תואמים ביו, תוספי מזון וחומרים שונים. החברה משתמשת בפולימרים מתכלים, אורגניים ורגישים ל-pH המאפשרים משך פעילות קבוע מראש ומנגנון התחלה והפסקה, המביא לחוויית שימוש בטוחה ונוחה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא שווה, צריך גלולה שאפשר לאכול לאפות והכל ולא להשמין
    נדב 11/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה שווה!
    סגור