בריאות

נמצא הפתרון להשמנה? כך תרזו יותר ומהר

מחקר חדש מארה"ב מציג נתונים על פיהם מה שיעזור לנו להוריד משקל ביעילות רבה יותר הן תכניות הרזיה מסודרות - ויקרות
מערכת ice | 
פתרון להשמנה (צילום unsplash)
מעטים הם האנשים בארץ ובעולם שלא נאבקו ונאבקים עם משקל, בין אם מדובר בהשמנה או הרזיה. כל כמה זמן אנו שומעים על פתרון חדש בצורת תרופות, זריקות, תכניות אימונים ועוד, אבל כעת מחקר חדש מציג כי הפתרון הוא לא בהכרח "פחות אוכל ויותר חדר כושר", אלא דווקא השקעה כלכלית בתוכנית תזונה מותאמת ומדויקת לכם.
ד"ר לזלי לוטס, מנהלת המרכז למחקר השמנת היתר באוניברסיטת קולומביה הבריטי דיווחה כי האנשים שרוצים לבצע שינוי משמעותי וארוך טווח בחייהם באמצעות הרזייה מצליחים ביעד זה יותר מאלו אשר ינסו לבצע זאת לבד. משמע, תכניות מסודרות ומסחריות, אשר מותאמות באופן אישי, יביאו למידת הצלחה גבוהה יותר, ולא מדובר באלו שהדיאטנית בקופת חולים תתאים לכם.
 
מסקנות אלו הושגו לאחר בחינה מקיפה של מספר תכניות שכאלו במסגרת מדעית ורפואית. נמצא שרק 6 תכניות מוכרות שכאלו עומדות בקריטריונים של החוק להגנת הצרכן בארה"ב ולכן רופאים רבים לא ימליצו למטופלים שלהם להירשם אליהן. התוכניות שלא עומדות בתקן לרוב לא מאזנות היטב סיבים תזונתיים, אלמנטים קוגניטיביים וטיפוליים להרזיה ועוד.
ד"ר לוטס מוסיפה כי טיפול בהשמנת יתר צריך לכלול אלמנטים הרבה יותר נרחבים מחיסכון קלורי וכושר גופני, אלא יש צורך בהתייחסות מדויקת יותר לשורש של ההשמנה. לכן, ד"ר לוטס לקחה חלק ממחקר נרחב ביותר, שנפרש על פני ארה"ב, בריטניה וקנדה.
 
במסגרת המחקר נבדקו 370 אנשים שחולקו לשתי קבוצות; חלקם לקחו חלק בתוכנית מסחרית מסודרת וחלקם ניסו להוציא לפועל מידע שניתן להם בנוגע לאכילה נכונה והרזיה כשאינם מלווים באף איש מקצוע.
 
במחקר זה נמצא כי אלו שעברו את התוכנית המסודרת השילו כפליים מהקבוצה השנייה וזאת תודות לכך שעודדו להגיע למפגשים קבוצתיים, לתעד ארוחות באפליקציה, לקרוא את השמנת יתר, הרגישו תמיכה ועוד.
ד"ר לוטס מוסיפה שאלו גם האנשים ששמרו על תוצאות הירידה לאורך זמן. המידע הזה, היא אומרת, יכול לסייע לממשלות להבין כיצד לסייע לאזרח בצורה נכונה יותר, וזאת בעזרת הסברה וסבסוד מדיני עבור תכניות שכאלו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה