דיגיטל וטק

אפל מצטרפת למאבק נגד האיחוד האירופי: בדרך לשינוי חוקתי?

אפל, הודיעה כי היא מצטרפת למטא, טיקטוק וחברות נוספות במאבק נגד הגבלת פעילותן במסגרת חוק השווקים הדיגיטליים של האיחוד האירופי שאף מאפשר הטלת קנסות כבדים על החברות הגדולות במשק
מערכת ice | 
אפל מצטרפת למאבק נגד האיחוד האירופי (צילום unsplash, freepik)
אפל, הצטרפה למטא, טיקטוק וחברות נוספות, בהתמודדות עם הגדרות הפלטפורמות שלהם כחלק מחוק השווקים הדיגיטליים של האיחוד האירופי (DMA). החקיקה, מאפשרת לרגולטורים באיחוד להגדיר את השירותים או הפלטפורמות של חברות דומיננטיות כ"שומרי סף", או גדולות וחזקות מספיק כדי לשמש צוואר בקבוק בין עסקים ולקוחות, שאותם הם יכולים לקנוס על התנהגות אסורה.
נכון לעכשיו, איחוד מכוון ל-22 שירותי שומרי סף המנוהלים על ידי שש חברות ביג טק (אפל, מיקרוסופט, גוגל, מטה, אמזון וטיקטוק). כמו כן, החוק מעודד תחרות ידידותית לצרכן, ומונע מבתי עסק להטיל תנאים לא הוגנים ללקוחות.
בית המשפט לצדק של האיחוד האירופי פרסם ביום שישי ב-X (טוויטר לשעבר) על ההתנגדות הרשמית של אפל, והודיע כי ענקית הטכנולוגיה הצטרפה למטא טיקטוק ועוד במאבקן.
 
למרות שפרטי התלונה טרם פורסמו במלואם, בלומברג דיווחו בשבוע שעבר, כי אפל, תאתגר את ייעודי שומרי הסף של ה-App Store וה-iMessage. כמו כן, בסוף השבוע האחרון, החברה אמרה השבוע שהיא תתמוך בקרוב ב-RCS באייפון, מה שעלול להסיר את אחת מעצמות האיחוד האירופי לבחירה עם נעילת צרכנים של iMessage.
לפי הדיווחים, מיקרוסופט וגוגל קיבלו עליהן את ייעודי ה-DMA שלהן, בעוד מטא וטיקטוק התמודדו עם שלהם. מטא הטיל ספק בתוויות שומרי הסף של Messenger ו-Marketplace, בניסיון להבהיר מדוע הם נכללו. מטא לא ערערה על ההכללה של פייסבוק, אינסטגרם ו-WhatsApp.
החברה טענה ש-Marketplace הוא שירות צרכן לצרכן ומסנג'ר הוא תכונת צ'אט בפייסבוק, לא מתווך מקוון. בינתיים, הנהלת טיקטוק טוענת שהאפליקציה שלה היא לא שומר סף מבוסס. בנוסף, הנהלת החברה טענה כי ייעוד הפלטפורמה שלה ככזו תשמש רק להגנה על חברות מבוססות יותר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה