דיגיטל וטק

טיקטוק תחת מתקפה: הסירו פייק ניוז הקשור למלחמה, או שתיקנסו

האיחוד האירופי הציב אולטימטום לרשת החברתית טיקטוק שיסירו כל תוכן של פייק ניוז שרץ ברשת ב-24 השעות הקרובות, ולא הם יקבלו קנסות
מערכת ice | 
טיקטוק (צילום shutterstock)
יומה השביעי של מלחמה "חרבות ברזל" הגיע הבוקר (שישי) כאשר לאחר מתקפת הפתע המזעזעת של ארגון הטרור חמאס על ישראל, למעלה מ-1,300 ישראלים נרצחו בדם קר, בעוד למעלה מ-3,700 פקדו את בתי החולים בארץ עם דרגות פציעה שונות כאשר גם בגזרת הצפון העניינים מתוחים מאוד עם נפילות ויריות בטפטופים מלבנון, כמו גם מספר היתקלויות. מספר החטופים שמוחזקים בידיי חמאס עומד ככל הנראה על כ-150 אזרחים ישראלים וחיילים.
בנוסף ללחימה בשטח, ישנה לחימה חשובה נוספת על ההסברה של ישראל. בזמן שמשרד ההסברה לא עשה יותר מדי ודי נדם בימים האחרונים, אזרחים ישראלים וחברות סייבר גדולות נכנסו לתמונה והחלו לעבוד חזק על ההסברה. בין כלל הסרטונים שמופצים ברשתות ובפוסטים השונים שעולים יש הרבה מאוד פייק ניוז שמופץ ברשתות החברתיות השונות, שלא עושות יותר מדי עם הנושא.
בתוך כך, האיחוד האירופי שלח אזהרה לרשת החברתית טיקטוק בה הם טענו כי קיימות ראיות לכך שברשת החברתית מופצים "תוכן לא חוקי ודיסאינפורמציה" הקשורים למלחמה בדרום. נציב האיחוד האירופי לתחום האינטרנט, תיירי ברטון, הודיע למנכ"ל טיקטוק, שו זי צ'ו, כי עליו לדאוג להסיר את המידע הכוזב ולפעול באובייקטיביות. זי צ'ו הציב אולטימטום של 24 שעות ואיים שאם זה לא יקרה, החברה תיקנס. את אותן הדרישות הוא הציב מוקדם יותר גם לטוויטר ומטא.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה