דיגיטל וטק

הישג למשק אנרגיה: דיסקונט יעניק מימון של מאות מיליוני שקלים

משק אנרגיה חתמה על מזכר הבנות עם בנק דיסקונט למימון שבעה פרויקטים סולאריים בשילוב אגירה, אשר צפויים לפעול במסגרת אסדרת מודל השוק בעלות כוללת של 400 מיליון שקל
מערכת ice | 
אבנר ארד (צילום ליאת מנדל, shutterstock)

משק אנרגיה מדווחת היום (שלישי) כי חתמה על מזכר הבנות עם בנק דיסקונט למימון שבעה פרויקטים סולאריים בשילוב אגירה אשר צפויים לפעול במסגרת אסדרת מודל שוק. הפרויקטים הינם פרויקטים בהקמה או פרויקטים ברישוי מתקדם בהיקף של כ-70 מגה-וואט (DC) בשילוב קיבולת אגירה מוערכת של כ-210  MWh.

עלות הפרויקטים מוערכת בסך מקסימאלי של 400 מיליון שקל ובנק דיסקונט יעמיד לחברה חוב בכיר בסכום מקסימלי של 75% מעלויות כל פרויקט. בנוסף, יעמיד בנק דיסקונט לחברה מסגרת גישור בסכום של 100 מיליון שקל לתקופה של שנה מיום החתימה על הסכם מסגרת הגישור, לצורך מימון פיתוח והקמת הפרויקטים שיפורטו בהסכם. 


משק אנרגיה מחזיקה בהספק כולל של פרויקטים בהפעלה מסחרית של כ-220 מגה וואט, היקף הפרויקטים המצויים בשלב ההקמה הינו כ-120 מגה-וואט (בשילוב קיבולת אגירה של כ-150 Mwh).  בנוסף מקדמת החברה בשלב של רישוי מתקדם מתקנים בהיקף של כ-40 מגה-וואט (בשילוב של כ-120Mwh אגירה) ובשלב של רישוי וייזום, מתקנים בהיקף כולל של מאות מגה-וואט ובשילוב קיבולת אגירה של כ-3 ג'יגה וואט (ובכלל זה מתקני אגירה עצמאיים). 


אבנר ארד, מנכ"ל משק אנרגיה: "משק אנרגיה הינה מבין החברות הראשונות המקדמות, יחד עם בנק דיסקונט, הסכם למימון פרויקטים אשר כולם מיועדים לאסדרת מודל השוק ולמכירת חשמל למספקים וירטואליים פרטיים. מימון זה מאפשר לחברה להמשיך ולקדם את סקטור ייצור החשמל מאנרגיה מתחדשת ואגירה, המהווה מרכיב מרכזי בצמיחת החברה. ההסכם עם בנק דיסקונט יאפשר את הוצאתם לפועל של שבעה פרויקטים נוספים."

 

הילה ערן זיק, ראש החטיבה העסקית בדיסקונט: "בנק דיסקונט גאה לתמוך ולממן השקעות בפרויקטים ירוקים, כחלק מאסטרטגיית ESG עסקית וסביבתית ארוכת טווח, לקידום כלכלה ירוקה בתחום האנרגיות המתחדשות. אנו שמחים להרחיב את הפעילות שלנו עם משק אנרגיה שהינה חברה מובילה בתחום האנרגיה המתחדשת. נמשיך להוביל ליצירת השפעה חיובית והזדמנויות סביבתיות בפעילותינו העסקית".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה