דיגיטל וטק

לעתיד טוב יותר: סיסקו ומשרד החינוך בשת"פ למען התלמידים

משרד החינוך, וחברת התקשורת סיסקו בשיתוף בזק בינלאומי הכריזו על שותפות אסטרטגית, במסגרתה סיסקו תגן על 2.5 מיליון תלמידים ב-4,500 בתי ספר
מערכת ice | 
גלישה באינטרנט (צילום freepik)
ב-1 בספטמבר, סיסקו תשיק מערכת ראשונה מסוגה בישראל ב-4,500 בתי הספר הנמצאים תחת משרד החינוך, שתגן על 2.5 מיליון תלמידים. המערכת, סיסקו אמברלה אדיוקישין, תגן על תלמידי ישראל מפני איומים באינטרנט וחשיפה לתכנים פוגעניים ותמנע איומים וסיכונים מעולם אבטחת המידע. הפתרון ממוקם בשכבת ה DNS, השכבה הראשונית בחיבוריות לאינטרנט.
במהלך השגרה השוטפת, ארגונים חינוכיים חשופים לרוב לתחנות קצה שאינן בבקרה, כמו מחשבים וטלפונים של סטודנטים וסגל ההוראה שלרוב אינם מנוהלים ע״י מערכת אבטחה מרכזית, וכך, חשופים לפגיעה. עם חיבורם לרשת הבית ספרית, פגיעות זו עלולה להוביל לסיכון. מערכת האבטחה שתימצא על שכבת ה-DNS, תמנע את אותם סיכונים בדיוק.
דוגמה עיקרית לסיכון נפוץ במערכות חינוכיות הינה חשיפה לתכנים לא ראויים, אשר תימנע באמצעות שליטה בגישה לתוכן שאינו הולם. בנוסף, ישנן קטגוריות ויישומים שעשויים להיחשב כלא רצויים או מסוכנים על ידי בתי ספר או על ידי הממשלה, וסיסקו אמברלה מאפשרת בקרה שקופה ומעקב אחריהם. מדובר במהלך אשר עתיד להיפרש על פני חמש שנים ומתקיים בשותפות עם בזק בינלאומי, ועתיד לייצר פתרון אחיד ולאומי שיוטמע במערכת החינוך ויאפשר סינון על פי אוכלוסייה והתאמה ייעודית לצרכיה.
אורן שגיא מנכ"ל סיסקו ישראל ציין בנוגע למהלך כי: "סיסקו מובילה כיום חדשנות טכנולוגית בכל זירה, תחום וענף. כיום, עולם הטכנולוגיה מאפשר חשיפה בלתי פוסקת לתכנים רבים, חלקם  מאיימים ובלתי  הולמים. כחברה בעלת מחויבות לאומית וחברתית, סיסקו גאה להוביל בימים אלו מהלך דגל אשר יביא לאבטחתם של 2.5 מיליון תלמידי ישראל אשר יפתחו את שנת הלימודים הקרובה בצורה בטוחה ומאובטחת. אני מברך על שיתוף הפעולה עם משרד החינוך ובזק בינלאומי ומאחל לכולנו שנת לימודים בטוחה ומוצלחת."
רון גלב, מנכ"ל בזק בינלאומי מסר בתגובה למהלך: "בשנים האחרונות חלה עלייה בהתקפות על אתרי משרד החינוך והכתובות החיצוניות שלהם. ההתקפות מגיעות מכל מיני מקומות בעולם (highly distributed) ואתגר זה מחייב אותנו לספק את הפתרונות המתקדמים ביותר אל מול איומים אלו בדוגמת הפתרון של חברת סיסקו, ולדעת לבצע ניטור מלא וחכם על סביבת הרשת. הפרויקט של משרד החינוך קרוב לליבנו ונמצא במרכז העשייה שלנו בשנים האחרונות, כך שאנחנו גאים על הבעת האמון של משרד החינוך אשר בחר בבזק בינלאומי כחברה המסוגלת לספק פתרונות מקצה לקצה – החל מתשתיות התקשורת ועד לשירותי IT מתקדמים בתחומי הענן והסייבר."
ארז רונן סגן המנמרי"ת ומנהל התקשורת של משרד החינוך אמר כי: "במסגרת המהפכה שהובלתי לחיבור כל בתי הספר במדינת ישראל לאינטרנט בסיבים אופטיים ובקצביים סימטריים חיפשנו פתרון לאבטחת הגלישה של כל תלמידי מדינת ישראל תוך מתן דגש לחשיפה לתכנים פוגעניים, איומים ברשת ויכולת של המשרד לבצע בקרה וסינון לקטגוריות לפי סוגי האוכלוסיות השונות. שיתוף הפעולה של חברת בזק בינלאומי שזכתה במכרז "קישורים" וחברת סיסקו יאפשר לנו לתת מענה לצרכים שדרשנו עם אחד הכלים הטכנולוגים המובילים "סיסקו אמברלה אדיוקישין."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה