דיגיטל וטק

אמזון בצעד כפייתי: מעלה את עמלת המכירה ב-2%

אמזון הטילה עמלה חדשה על סוחרים אשר לא משתמשים בשירותי המשלוח של החברה, שינוי שרבים רואים ככפייה. בעקבות זאת מוכרים אשר ישתמשו בשירותי משלוח חיצוניים יאלצו לשלם החל מחודש אוקטובר עמלה של 2% על כל מכירה בנוסף לעמלה הקיימת של 15%
מערכת ice | 
אמזון (צילום shutterstock)

אמזון בצעד כפייתי: למרות ביקורות רגולטורים על עמלות גבוהות אותן גובה החברה, באמזון החליטו כי סוחרים אשר לא ישתמשו בשירותי המשלוח והלוגיסטיקה של החברה ישלמו עמלה של 2% נוספים על כל מכירה שתתבצע, זאת בנוסף לעמלה הקבועה של 15% אותו גובה החברה. מהלך זה יחל מחודש אוקטובר הקרוב. כך לפי דיווח ב"בלומברג". מספר סוחרים אשר התראיינו לאתר טענו כי מדובר בצעד שנועד ללחוץ עליהם להשתמש בשירותי הלוגיסטיקה של ענקית המסחר האלקטרוני.

אמזון תופסת כ-37.6% ממספר ההוצאות המקוונות בארצות הברית, בערך פי שישה מהמתחרה שלה וולמארט, זאת למרות העמלות הגבוהות אותן גובה מקהל הסוחרים שלה, שטענו כי מדובר בצעד שנעשה על מנת ללחוץ עליהם להשתמש בשירות המשלוחים של החברה. אמזון עומדת בפני תביעה הגבלה עסקית של נציבות הסחר הפדרלית, מה שהופך את הצעד של החברה לעלות ב-2% את העמלה לתמוה.

שירותי המוכרים באמזון הניבו ברבעון השני של השנה 32.3 מיליארד דולר, עלייה של 18% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הנתח הממוצע שגובה אמזון מכל מכירה חצה בשנה שעברה לראשונה את ה-50% מה שמקשה על המוכרים להרוויח מהמכירות.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה