דיגיטל וטק

מניית פייסבוק טסה ב-11% בחודש אחד, זו הסיבה

מניית מטא (META) החברה שמאגדת את כל פעילויות הרשת החברתית מבית פייסבוק טסה בחודש האחרון ב-11%; כבר שנים שמספידים את הרשת החברתית הפופולרית בעולם שלא מפסיקה לפנק את המשקיעים - זו הסיבה לראלי האחרון
ניצן כהן | 
מארק צוקרברג (צילום flickr/ Anthony Quintano)
כמעט כל מי שתשאלו סביבכם על עתיד הרשתות החברתיות יגיד לכם שימיה של פייסבוק מאחוריה. פעם זו טוויטר שמדגדגת אותה, פעם זו טיקטוק שמאיימת לשאוב את הצעירים אבל איכשהו פייסבוק תמיד שם ומחודש לחודש נראה שהרשת לא רק שמסרבת להיעלם מהחיים שלנו ברשת היא גם צוברת תאוצה שבאה לידי ביטוי בראלי במניה.
אז מה קרה לנו החודש שפייסבוק שנסחרת בניו יורק תחת הסימול: META לא עוצרת והמניה הניבה תשואה חריגה של 11% בחודש אחד, שניה אולי רק לטסלה בראלי של השנה הזו.

אז הסיפור הוא כזה. איש שם לפני קצת יותר משבוע השיקה באופן מפתיע פייסבוק את הרשת החדשה שלה (Threads). ככה, כן. יומיים מהרגע שפייסבוק עומדת להשיק את הרשת כל העינים נישאו אליה. הרשת החדשה אמורה להיות תחרות ישירה לטוויטר, רשת המיקרו בלוגינג הפופולרית שהחליפה בעלות ותחת הבעלים החדש והצבעוני, אילון מאסק, לא מפסיק לצבור לעצמה טענות ונטישה של מפרסמים גדולים.
אז נתחיל מהסוף: הרשת החדשה של פייסבוק הושקה ללא תקלות, עם ממשק משתמש דומה מאוד לזה של טוויטר, כלומר נוח מאוד לעבור לתקשר שם. הרישום לרשת החדשה קל מאוד וידידותי מאוד כך שאם יש לכם חשבון אינסטגרם, שתי לחיצות כפתור ואתם ברשת החדשה. אתם יכולים לייבא את רשימת החברים שלכם מאינסטגרם ל-Threads ופתאום הכל זורם חלק, בלי תקלות, עם אותם חברים (עוקבים) וזהו. אתם פשוט שם.
קלות הרישום, ממשק המשתמש הנקי והידידותי ואפס תקלות הביאו 70 מיליון אנשים להירשם ולהתחיל לעבוד ברשת החדשה תוך כמה שעות והנה הרשת, סדר גודל של 10 ימים לאחר ההשקעה כבר מונה 100 מיליון משתמשים ועוד היד נטויה.
נסתכל רגע על המתחרה טוויטר. אחרי שזו עברה לבעלות של אילון מאסק נראה שוא עסוק במלחמה במשתמשים שלו ובניסיות אינסופיים להוציא מהם כסף. הסיבה לכך ברורה. מאסק לקח מימון של 13 מיליארד דולר לרכישת הרשת וכשניסה לברוח מהעסקה, מנהלי טוויטר כפו אותה עליו והוא חדור ספק נקמה ספק רצון להחזיר את הכסף מהר מאוד. אולי מהר מידי.
מאסק הוריד את הסימון הכחול שאפיין את מובילי הדעה בטוויטר ומכר אותו לכל דורש. במקביל הוא פיטר אינסוף עובדים ופירק את המחלקה שהייתה אמורה להילחם בחשבונות פיקטיביים ובפייק ניוז. המחלקה הזו אגב הייתה פאר היצירה של של עולם הרשתות החברתיות.
התהליך הזה גרם למפרסמי ענק לעזוב אותו ולשיח לא שולי בכלל של הפעילים ברשת על החיפוש אחרי רשת חדשה וכאן פייסבוק נכנסת לתמונה עם Threads.
קלות השימוש ב-Threads, האנטגטוניזם שמעורר מאסק וההשקה המוצלחת של הרשת מביאה את המשקיעים להבנה שהנה, אולי עוד פעם מצליח מארק צוקרברג להמציא את עצמו מחדש ולייצר אקו-סיסטם משל עצמו כשאם מנטרלים את האהבה החריגה למותג, הרי שאקו-סיסטם כזה קיים רק באפל.
דבר נוסף וחשוב מאוד. אם צוקרברג יצליח להדביק את משתמשי הרשתות החברתיות (כלומר כמעט את כל האנושות) לאקו-סיסטם שלו יווצר מצב בו אנחנו נעבור מווטסאפ לפייסבוק לאינסטגרם ומשם ל-Threads וזה אומר המון מידע ממוקד עלינו שניתן לתרגם אותו לפרסומות ממוקדות ואם נוסיף לכך אנטגוניזם של המפרסמים והמשתמשים לטוויטר, אנחנו מקבלים פוטנציאל משמעותי למניית מטא וזה מה שקרה במניה החודש כשיצאה לראלי של 11% בחודש אחד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה