השוק

בכירים במערכת הכלכלית: הריבית צריכה להיות הרבה יותר גבוהה

בכירים בפדרל ריזרב אומרים שהריבית צריכה להיות הרבה יותר גבוהה כדי להחזיר את האינפלציה לשליטה; בסוף החודש אמור הפדרל ריזרב לחזור לתוואי העלאות הריבית וזאת כדי לייצב את המחירים לאורך זמן
ניצן כהן |  1
ג'רום פאוול (צילום shutterstock, flickr/ Federalreserve, unsplash)
בכירים בפדרל ריזרב מצוטטים היום בכלי התקשורת בארה"ב כאומרים שיש לחזור ולהעלות את הריבית כדי לייצב את האינפלציה. הבכירים אמרו שהריבית צריכה להיות הרבה יותר גבוהה כדי לחזור לקצב אינפלציה שנתי יציב של 2%.
החשיבות בדברים של בכירי הפדרל ריזרב היא בעיקר בשל העובדה שבבנקים המרכזיים לא רוצים להפתיע את השווקים כדי לא לייצר זעזועים ולכן באופן חריג, בטח ביחס למקובל בשנים עברו, בכירים בבנקים המרכזיים מתבטאים בפומבי על המדיניות המוניטרית ושוב - כדי לאפשר לשווקים להתארגן בהתאם.

בסוף החודש תתכנס ועידת השוק הפתוח (ה-FOMC) לישיבה בת יומיים במסגרתה יצטרכו לקבל את החלטות לגבי הריבית בארה"ב. הנחת העבודה בשווקים, לפחות כרגע, היא שלאחר חודש של המתנה יחזור הפדרל ריזרב להעלות את הריבית וזה יהיה איתות לשאר הבנקים המרכזיים בעולם שצריך לשנת מותניים ולחזור להדק את המדיניות הכלכלית.
באופן עקרוני אמנם מתחילים להצטבר נתונים כי האינפלציה נחלשת אבל היא עדיין דביקה מאוד וחמור מכך אינפלציית הליבה, כלומר המחירים בניכוי רכיבים תנודתיים ועונתיים כמו מחירי המזון והאנרגיה עדיין עולים בקצב גבוה מידי וזה בצירוף שוק עבודה הדוק ולחצים להעלאות שכר מחייבים התערבות מהירה של הבנקים המרכזיים, רגע לפני ששוב האינפלציה תצא משליטה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ואצלנו הדמבו הדביל
    יאיר 07/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מחקה את הפד במקום להילחם באינפלציה המטורפת שעומדת על מעל 10 % ולא מדווחת.
    סגור